Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fruitrepen winnen aan populariteit in Italië

"We hebben gekozen voor een geavanceerde productietechnologie, namelijk koud persen, met als specifiek doel het creëren van een hedendaags, gezond, praktisch en goed product, in staat om de integriteit te behouden, maar vooral de natuurlijke smaak van ons fruit. De recepten van de BB-repen van het Ventura-merk zijn eigenlijk hetzelfde als de andere producten die we verpakken."

Dat zegt Angelica Addeo, merkmanager bij Madi Ventura Spa. In deze haastige en snelle wereld wordt gezocht naar oplossingen die de last van dagelijkse activiteiten kunnen verlichten. Daarom staan functionaliteit, gezondheid en smaak bovenaan de lijst van de hedendaagse consument.

De drie traditionele maaltijden worden gedurende de dag vervangen door frequente consumptie van kleine porties voedsel en alternatieve snacks. Fruitrepen behoren tot de meest gewaardeerde gezonde oplossingen om aan deze behoefte te voldoen, omdat ze energie en voordelen bieden.

Fruitrepen brachten een omzet met zich mee van €10 mln en er werden er zes mln van verkocht (Bron Iri, Retail Iper + Super + LSP OP juni 2019).

In de Verenigde Staten is de markt voor repen letterlijk geëxplodeerd. In 2017 werd de totale omzet geschat op $6.8 mld en verwacht wordt dat het tegen 2023 een bedrag van $8,8 mld zal bereiken, met een geschatte jaarlijkse samengestelde groeivoet van 4,4% tijdens de periode 2018-2023 (bron: www.businesswire.com)

Fruitrepen zijn inmiddels ook in Italië niet meer weg te denken. Er is nog veel potentie En Ventura heeft hier slim op ingespeeld met de lancering van de eerste Bontà- en Benessere-repen. Deze vallen op vanwege hun biologische stempel, het gebruik van 100% fruit en vooral vanwege de rijke smaak.

De lijn bestaat uit vijf items:
• BBmix Bio Benessere reep, rijk aan magnesium en vitamine E
• BBmix Bio Sprint reep, rijk aan magnesium en vitamine E
• BBmix Bio Multivit reep, rijk aan vitamine B1 en E, A en B6
• BBmix Bio Fiber reep, rijk aan vezels en vitamine E
• BBextra Bio Cocco reep, rijk aan vezels en vitamine E

"De Bontà en Benessere repen worden getest door onze sportambassadeursmerken, met name bergmarathonlopers en meer recentelijk ook door surfers. In het algemeen wordt de waardering voor goede eigenschappen van de reep gewaardeerd tijdens lange trainingen, evenals het feit dat de reep het hongergevoel voor lange tijd stilt", zegt Angelica.

Een aantal atleten over de repen:
Daniele Meucci - "De repen helpen goed tegen het hongergevoel, zeker tijdens trainingen." Favoriete reep: BBExtra.

Sara Dossena - "Uitstekende om  na de training de energie aan te vullen. " Favoriete reep: BBMix Sprint

Valeria Straneo - "Ik wil graag iets eten zonder dat ik me schuldig voel. En dat kan." Favoriete reep: BBExtra

Voor meer informatie:
Madi Ventura S.p.A.
Via San Vincenzo, 2
16121 Genova - Italië
Tel.: (+39) 010 599431 
Email: info@madiventura.it
Web: www.madiventura.it 

 

Publicatiedatum: