Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Co-op Central England komt met nieuw 'Carefully Crafted'- assortiment bestaande uit lokale AGF

Winkelaanduiding Sainsbury's wordt 'Signsbury's' om gebarentaal te promoten

Portugal: Pingo Doce introduceert thuisbezorgdienst in Lissabon
De Portugese supermarktketen Pingo Doce is de samenwerking met online maaltijdbezorgdienst Takeaway.com aangegaan voor de bezorging van maaltijden in Lissabon. De gratis bezorgdienst zal in eerste instantie in een straal van 2,5 km van de Pingo-filialen Telheiras en Tomás Ribeiro aangeboden worden. De komende maanden zal de dienst verder uitgebreid worden naar andere delen van Lissabon, zo laat het bedrijf weten. Volgens João Freitas, directeur maaltijdoplossingen van Pingo Doce, is de nieuwe service bedoeld om tegemoet te komen aan de nieuwste trends op de restaurantmarkt."

Bron: esmmagazine.com 

VK: Co-op Central England steunt lokale telers door een nieuw ‘Carefully Crafted’-assortiment te introduceren
Central England Co-op brengt zet de beste lokale AGF in de spotlights met de introductie van een nieuw assortiment in haar supermarkten in het Peak District. Met de lancering van het Carefully Crafted-assortiment in haar Bakewell Supermarket-filialen, bestaande uit premium lokaal geteelde producten, wil de organisatie lokale telers steunen. Ook omvat het assortiment een breed scala aan lokale ambachtelijk en huisgemaakte producten. Het assortiment bestaat uit vertrouwde producten maar omvat ook een aantal nieuwe productlijnen van lokale producenten.

Bron: retailtimes.co.uk 

Spanje: Spar opent drie nieuwe winkels
Spar breidt uit in Spanje met de opening van nieuwe winkels en het renoveren van bestaande. De voorbije twee maanden heeft Spar drie nieuwe winkels in het land geopend, waarmee de retailer 1.800 m2 extra winkeloppervlakte ter beschikking heeft gekregen. De opening van de  nieuwe filialen in Mérida, Tossa del Mar en Cran Canaria, levert 40 banen op.

Bron: esmmagazine.com 

VK: Waitrose gaat nog eens zeven winkels sluiten: 700 banen op de tocht 
Waitrose zal tijdens de tweede inkrimpingsronde van dit jaar nog eens zeven supermarkten sluiten, waardoor er 700 banen op de tocht komen te staan. Drie supermarkten in Bromley, Oadby en Wollaton zijn aan Lidl verkocht wat tekenend is voor de manier waarop snelgroeiende budgetketens de kruideniersmarkt ingrijpend veranderen. Waitrose zal een vierde filiaal in Sandhurst verkopen aan een nog onbekende partij, terwijl de filialen in Marlow en Stevenage, evenals een gemakswinkel op de luchthaven Heathrow, in het najaar hun deuren zullen sluiten.

Bron: theguardian.com 

Australië: Coles experimenteert met systemen om uitverkochte items te herkennen en aan te vullen
Coles doet een proef met systemen die kunnen helpen uitverkochte producten te herkennen en deze opnieuw te bestellen. De retailer geeft aan meerdere mogelijkheden voor realtime aanvulling te onderzoeken via een intern proeflab Lab288. Er is niet veel over Lab288 bekend, behalve dat het in 2017 werd opgericht. Roger Sniezek, hoofd informatie van Coles, omschreef het aan iTnews als een 'baanbrekend technologisch laboratorium'. 

Bron: itnews.com.au 

Honestbee schort activiteiten in Maleisië tijdelijk op wegens herstructurering 
De online boodschappen- en maaltijdbezorger honestbee, die in mei stopte met haar dienst in Singapore als onderdeel van een strategische herstructurering, laat weten dat het haar activiteiten in Maleisië opschort. De beslissing werd door het hoofdkantoor in Singapore genomen in verband met een reorganisatie van honestbee om in de toekomst een nog betere dienstverlening aan klanten te kunnen bieden.

Bron: channelnewsasia.com 

VK: Sainsbury’s lanceert 'Signsbury’s' om gebarentaal te promoten
Sainsbury’s heeft haar winkelaanduiding veranderd in Signsbury’s in een poging om haar personeel en klanten aan te moedigen in gebarentaal te communiceren. Het initiatief vindt plaats in Bath en is onderdeel van het 150 Days of Community project. Meer dan 100 werknemers van Sainsbury's hebben les in gebarentaal gehad op de lokale school voor gebarentaal I Can Sign. Zij zijn nu dus in staat om alledaagse woorden en zinnen te gebruiken in de communicatie met klanten, variërend van een begroeting tot een praatje over het weer. 

Bron: retailgazette.co.uk 

VS: Trader Joe's eerste 'uitstapje' naar  Arkansas, 'The Natural State'
Eerder dit jaar kwamen er duizenden verzoeken binnen voor een vestiging van Trader Joe's in Arkansas, waarna de retailer naar verluidt aangegeven zou hebben later dit jaar een winkel in Little Rock te zullen openen. De geruchten blijken waar te zijn nu de retailer zich zal vestigen in het voormalige Toys 'R' Us-pand in de stad. Dit is het eerste 'uitstapje' van de retailketen naar deze staat. 

Bron: delimarketnews.com 

Canada: Online boodschappen doen wint terrein in Quebec, zo blijkt uit onderzoek
Hoewel de meeste inwoners van Quebec er nog steeds de voorkeur aan geven zelf met hun winkelwagentje langs de schappen te gaan, zijn er ook steeds meer die hun boodschappen via het internet bestellen, zo blijkt uit een recent onderzoek. Het onderzoek werd uitgevoerd door het onderzoeksbureau CEFRIO, het ministerie van Landbouw en Visserij en retailer Maxi. Bruno Guglielminetti, woordvoerder van CEFRIO, zegt dat er in Quebec sprake is van een trend op het gebied van online boodschappen- en maaltijdbezorgdiensten. Uit het onderzoek onder 1.002 mensen bleek verder dat 7% van de volwassen inwoners tussen december 2018 en februari 2019 hun boodschappen online bestelden, waarvan het merendeel jonger dan 55 jaar  oud was.

Bron: montrealgazette.com 

VS: Rechtszaak Whole Foods over te hoge prijzen in New York City verworpen
Een rechter van de federale rechtbank heeft een groepsgeding waarin Whole Foods Market wordt beschuldigd van het rekenen van te hoge prijzen aan klanten in New York City door het gewicht van voorverpakte producten te overschatten, afgewezen. Rechter Paul Engelmayer oordeelde dat de aanklager  Sean John gebrek aan bewijs had om zijn zaak te onderbouwen, aangezien hij niet in staat was aan te tonen dat de verpakte cakejes en kaas die hij gekocht had minder wogen dan het gewicht waarop de prijs was gebaseerd.

Bron: reuters.com 

VS: Meijer uitgeroepen tot beste werkgever voor integratie gehandicapten 
Voor het derde jaar op rij is Meijer uitgeroepen tot  Best Place to Work for Disability Inclusion, dit houdt in dat het bedrijf erkenning heeft gekregen voor de manier waarop het gehandicapten integreert en blijft werken aan een verbetering van haar beleid en activiteiten op dit vlak. De erkenning kreeg zij van de Disability Equality Index (DEI), een uniek en gezamenlijk initiatief van Disability:IN en de American Association of People with Disabilities (AAPD). De index heeft betrekking op belangrijke indicatoren zoals organisatiecultuur, leiderschap. toegankelijkheid, werkgelegenheid, maatschappelijke betrokkenheid, ondersteunende diensten en diversiteit van leveranciers. Het werk dat de Meijer Disability Awareness & Advocacy Group (mDAAG) en de Meijer team member resource group, hebben verzet maakt de verkiezing van dit jaar extra bijzonder, aldus Timothy Williams, vice-directeur diversiteit en integratie van Meijer.

Bron: prnewswire.com 

VS: Kroger lanceert nieuwe analyse-tool voor leveranciers van merkproducten
84.51 °, de data-divisie van Kroger, heeft een nieuwe analyse-tool gelanceerd om leveranciers van merkproducten te helpen hun producten beter te positioneren, zowel in het winkelschap als online. De nieuwe tool, Stratum, zal gevoed worden met informatie van één op de twee Amerikaanse huishoudens en daarmee representatief zijn voor het landelijk consumentengedrag. Het geeft in één oogopslag een beeld van aankopen in de winkel en online. Merken hebben toegang tot gegevens omtrent de afzet, voorraad, uitverkochte artikelen, aanbiedingen, prestaties van nieuwe artikelen, ruimtebeheer in winkels en consumentengedrag. Kroger zal de tool ook toepassen op haar huismerkenportfolio.

Bron:retailanalysis.igd.com 

VS: Tops breidt bezorgdienst in New York, Pennsylvania en Vermont uit
Tops Markets LLC heeft haar thuisbezorgdienst uitgebreid naar nog eens vijf winkels in New York, één in Pennsylvania en twee in Vermont. Met deze acht extra locaties komt het totaal aantal locaties waar de retailer deze thuisbezorgdienst samen met Instacart aanbiedt op 142. Volgens Tops kan inmiddels 90% van haar klanten nu van deze service gebruikmaken. "We streven ernaar onze klanten nog meer gemak te  bieden," aldus Jillian Sirica, manager digitale marketing bij Tops. "Deze uitbreiding is al de twaalfde sinds Tops in 2017 de Instacart-dienst introduceerde en is de eerste in Vermont."

Bron: progressivegrocer.com 

Publicatiedatum: