Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Eco Terra en nieuwe verkoopconcepten

"Met dispensers plastic verpakkingen uitbannen"

Eco Terra is een familiebedrijf dat sinds vijftien jaar bestaat. De kernactiviteiten van het bedrijf zijn de import en verwerking van onder andere noten en gedroogd fruit in de eigen pakstation in Duitsland. De verkoop van grondstoffen voor industrieklanten, private label producties en het produceren van producten onder de merknaam 'Nutfields' vormen een onderdeel van de activiteiten. FreshPlaza sprak met Syra Heuser over de onlinehandel, afzien van het gebruik van plastic en de internationale biohandel.

Sinds enige tijd bedient Eco Terra ook consumenten, hiervoor heeft men een jaar geleden een gebruiksvriendelijk platform opgericht: de webshop Ecoterra Store. "Onze filosofie is de overtuiging om gezonde en kwalitatief hoogwaardige producten met bio en fairtrade certificering te leveren. Sinds jaren zien we de trend in de maatschappij om bewuster te leven en te consumeren. Door de veranderde omgang met levensmiddelen gaan we er sterk vanuit dat deze trend een tendens voor het toekomstige koopgedrag zal zijn. We willen de klanten de gewenste gezonde levensmiddelen aanbieden, dat wil zeggen proteïnerijk, gezonde vetten, vrij van suiker en palmolie", aldus Syra.

Transparantie, duurzaamheid en het ethische handelen hebben bij de grootleverancier de hoogste prioriteit en zijn een vast onderdeel binnen de alledaagse bedrijfsvoering. Door de jarenlange betrekkingen met eigen telers in de oorsprongslanden könne man een korte toegevoegde waardeketen garanderen. De producten worden in heel Duitsland aangeboden, men heeft echter ook grote afnemers in het Europese buitenland en in de oorsprongslanden."

Populair in binnen- en buitenland
"We zijn specialist op het gebied van noten en notenproducten. De vraag naar deze producten is groot en stijgt continue. Hardlopers in ons assortiment zijn macadamia's, paranoten, in de schil geroosterde pistachenoten en cashewnoten", vertelt Syra. Veel mensen schrijven noten toe dat ze een winterproduct zijn. " Onze vaste clientèle, die van de gezonde inhoudsstoffen van noten afweet, neemt echter het hele jaar door noten en notenmengsels af. Ook steeds meer nieuwe klanten komen tot dit inzicht en dat is goed voor ons."

In het kader van duurzaamheid en het vermijden van afval is Eco Terra onlangs een nieuwe groot project genaamd 'Unverpackt' gestart. "In dit concept bieden we levensmiddeldispensers aan die we ook met onze producten vullen – ons aanbod hiervoor omvat momenteel reeds 180 verschillende producten."

Bijdrage aan bewuste en duurzame consumptie
Het enthousiasme over de inkoop zonder plastic afval evenals de grote verscheidenheid aan producten, van noten en graan tot aan peulvruchten en gedroogd fruit, zorgen voor enthousiasme onder marktleiders en hun klanten. "We zijn er zeker van dat onze bijdrage aan bewuste en duurzame consumptie de marktwereld zal revolutioneren en zien de toekomst vol verwachting tegemoet", zegt Syra afsluitend.

Voor meer informatie:
ECO TERRA GmbH
Am Quarzitbruch 7
65817 Eppstein
Telefoon: +49 (0) 6198 / 57736 0
Fax: +49 (0) 6198 / 57736-108
E-mail: info@eco-terra.de 
www.eco-terra.de
www.ecoterra-store.com/  

Publicatiedatum: