Abonneren

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Pink Lady wil zijn eerste flagshipstore in Spanje openen

Sinds de Pink Lady appel geïntroduceerd werd, is de populariteit  geleidelijk aan toegenomen. In het seizoen van 2018 werd er 7.000 ton van deze appel geoogst in de Spaanse provincies Lleida en Gerona, die te maken hadden met een stabiele afzet. De appelen werden met name bestemd voor de binnenlandse markt en een klein percentage werd geëxporteerd naar onder andere het Verenigd Koninkrijk, Israël en de Perzische Golf.

In de afgelopen jaren heeft Pink Lady zijn aanwezigheid versterkt met de toetreding tot enkele van de grootste supermarktketens in Spanje en tot belangrijke regionale retailers. Het bedrijf is zich ervan bewust dat fruitwinkels zeer belangrijk zijn voor het merk en overweegt zijn eerste flagshipstore in Spanje te openen.

Variëteit nummer één in Europa
Deze variëteit, die het resultaat is van een kruising tussen de Golden Delicious en de Lady Williams, is de nummer één appel in Europa geworden met een afzet van 170.000 ton.

Op drie markten was er sprake van een aanzienlijke toename van de afzet in het seizoen 2018-2019: Nederland, met 11.000 ton (+15%), Frankrijk, met 22.500 ton (+14%) en het Verenigd Koninkrijk, met 33.000 ton (+9%).

Op Europees niveau werkt Pink Lady aan zijn strategie Imagine 2025, gericht op het bereiken van een oogst van 275.000 ton in Europa.

Momenteel beschikt Pink Lady over meer dan 2.600 telers, verdeeld over Spanje, Frankrijk en Italië. Het bedrijf is goed voor ongeveer 10.000 directe en indirecte banen.

Bron: Europa Press


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven