Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Kant-en-klaar fruit met honing

Het merk Fresco Senso bestaat 10 jaar en dat wordt gevierd met een nieuw product met honing. Het voorstel komt van Agribologna, dat de fabriek in 2009 in gebruik nam en het in 2018 vernieuwde.

Wat de statistieken van Agribologna betreft, zijn de cijfers behoorlijk indrukwekkend: de omzet van 2017 tot 2018 nam toe met 10% en bereikte een bedrag van meer dan €230 mln. Er zijn 220 werknemers en 135 telers die goed zijn voor een totale oppervlakte van 3.200 hectare. Agribologna heeft 2500 klanten die actief zijn in de retail, catering en horeca.

Een absolute nieuwigheid die minder dan twee maanden geleden werd gelanceerd op nationaal en Europees niveau, is de Aromi di Miele productlijn, gemaakt in samenwerking met Mielizia. Dit product bestaat uit vier varianten kant-en-klaar seizoensgebonden fruit en een pakje honing, op smaak gebracht met kruiden. Een van de voordelen is dat het de consument een ruime keuze geeft.

De vier mixen zijn:

1. Groene appel, kiwi en gele meloen met een pakje Mielizia Acacia honing, op smaak gebracht met zaden van venkel en steranijs.

2. Ananas, mango en Golden Delicious appel met een pakje Mielizia Acacia honing, op smaak gebracht met gember en kardemom.

3. Clementine, kaki en papaja met een pakje Mielizia Acacia honing, op smaak gebracht met gember en kardemom.

4. Rode appel, druiven, frambozen en bramen met een pakje Mielizia Acacia honing, op smaak gebracht met kaneel, nootmuskaat en kruidnagel.

Een jaar na de inauguratie van haar gerenoveerde fabriek in San Pietro in Casale in de Italiaanse provincie Bologna heeft Fresco Senso de productiecapaciteit verhoogd. Het is nu de eerste fabriek in Italië wat betreft productiecapaciteit met een potentieel van 80.000/100.000 bakjes per dag, goed voor een totaal van ongeveer 6 miljoen bakjes per jaar.

"Alle Fresco Senso installaties zijn volledig ontworpen en op maat gemaakt in nauwe samenwerking met de beste ondernemers in deze sector op nationaal niveau. Wij zijn ook bijzonder trots op de gespecialiseerde medewerken die zich volledig wijden aan handmatige bediening en verpakking", stelt Gianfranco Fornari, operationeel directeur van het Consorzio Agribologna.

Een totaal van 100 werknemers van Fresco Senso (80% van hen zijn vrouwen) opereren in een gebied van 4000 vierkante meter vanaf het proces voor het schoonmaken, schillen en snijden van het fruit tot het verpakken. De verzending van de fruitmixen wordt beheerd door CONOR, een onderneming die deel uitmaakt van de groep van de Agribologna en deze heeft 21 actieve platforms over het hele land.

Er worden geen conserveringsmiddelen gebruikt en het fruit ondergaat geen hittebehandelingen. De faciliteit is volledig geïsoleerd om de temperatuur te garanderen (van 0 tot +6 graden) en om de houdbaarheid en de kwaliteit te behouden. De productiecapaciteit staat aan de top op nationaal niveau en voor 2019 is het doel om 30.000 kilo fruit per dag te verwerken, wat neerkomt op 4.000 ton per jaar.

"We patenteren met de universiteit van Padua ook een automatisch weegprototype. Het distributiebedrijf wordt beheerd door CONOR, wat ons maximale flexibiliteit en effectiviteit bij de levering biedt, te beginnen met de 21 in Italië beheerde platforms", concludeert Fornari.

Voor meer informatie:
Consorzio Agribologna S.c.a.
Via delle Viti, 5 
40127 Bologna (BO)
Tel.: +39 051 994 1200
Fax: +39 051 994 1220
Email: info@agribologna.it
Web: www.agribologna.it 

Publicatiedatum: