Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Kiwi Muppets dankzij Natural Branding lasertechnologie

Dankzij lasertechnologie tovert het biologische groenten- en fruithandelsbedrijf Eosta een simpele bio-kiwi om tot een vrolijke Kiwi Muppet. De Nature & More Kiwi Muppets maken het voor kinderen aantrekkelijker om een portie vezels en vitamine C in de vorm van vers fruit te eten.



Uit onderzoek van het CBS blijkt dat 6 op de 10 Nederlandse kinderen tot en met 12 jaar niet genoeg groenten en fruit eten. Eosta spant zich onder het merk Nature & More al jaren in om groenten en fruit eten leuker te maken voor kinderen. Zo bracht Eosta BUG op de markt, een biologische sinaasappel in een papieren wikkel waarmee kinderen de sinaasappel kunnen omtoveren tot een wandelende kever. Naast Bug zijn er nu dan ook de Kiwi Muppets.

Katy, Kenny en Kalissa Kiwi
Michaël Wilde, Manager Duurzaamheid en Communicatie bij Eosta, legt uit hoe het werkt: “Met onze Natural Branding lasertechnologie kunnen we producten van logo’s en teksten voorzien, maar net zo makkelijk van een gezichtje. Aan de keukentafel kwamen we op het idee. Het enige wat je moet doen om van de kiwi een eigenwijze Muppet te maken, is de kiwi langs de snijlijn deels doorsnijden. Hierdoor ontstaat een mondje en komen Kenny, Katy en Kalissa Kiwi tot leven. Kinderen hebben er de grootste lol mee!”



Natural Branding
De gezichtjes worden aangebracht met Natural Branding, een natuurlijke, eco-vriendelijke manier. Met laserlicht wordt alleen wat pigment verwijderd uit het buitenste laagje van de schil. De methode is goedgekeurd door SKAL en er worden geen hulpstoffen gebruikt. Fruit en schil kan gewoon gegeten worden, zelfs het stuk met het merkteken. De energie voor het aanbrengen van een gezichtje is slechts 1% van de energie benodigd voor een sticker!



Miljoenen plasticverpakkingen bespaard
Het grootste voordeel van Natural Branding is dat bio-producten niet meer verpakt hoeven te worden om ze te onderscheiden van gangbare producten. Eosta levert gelaserde producten aan meer dan 18 supermarktketens in 10 landen en heeft zo al miljoenen plasticverpakkingen bespaard.

Voor meer informatie:
Eosta / Nature & More
Michaël Wilde
T: +31 (0)180 63 55 63
E: michael.wilde@eosta.com
www.eosta.com

Publicatiedatum: