Met de nieuwe volledig composteerbare verpakking bevestigt Canova, onderdeel van Apofruit Group en exclusieve licentiehouder van het merk Almaverde Bio, haar inspanningen om plastic verpakkingen te verminderen, het milieu te beschermen en de productie ervan duurzaam te maken.
Een ethische en innovatieve keuze die inspeelt op de groeiende vraag van consumenten om het gebruik van plastic materialen te verminderen, waardoor biologische gewassen nog duurzamer en milieuvriendelijker wordt. Met deze filosofie heeft Canova zich altijd weten te onderscheiden.
De 100% composteerbare verpakking voor biologische gewassen is een concreet antwoord op de behoeften van de consument, die zich steeds bewuster is van en een bijdrage wil leveren aan de duurzaamheid van de aarde.
Elk jaar (bron: Europese Commissie) wordt er wereldwijd 350 miljoen ton plastic geproduceerd en wordt er slechts 9% gerecycleerd. Het is duidelijk dat Canova met een 100% composteerbare verpakking een duidelijk signaal afgeeft.
De verpakking, voor het eerst gepresenteerd op Macfrut 2019, is een kartonnen tray die geschikt is voor verse groenten en fruit. Deze is gemaakt met grondstoffen afgeleid van hernieuwbare bronnen: de folie wordt geproduceerd in NatureFlex (dit is afkomstig van hout uit van herbebossingsplantages en deze zijn verkregen op basis van de principes van de FSC of een equivalent). De bescherming van het milieu wordt gecombineerd met een extreem gebruiksgemak.
"Wat we nu hebben ontwikkeld, is slechts een van de voorstellen die we ontwikkelen met het operationeel management van de Apofruit Group. Dit is slechts een deel van onze voortdurende inzet voor de bescherming van het milieu. Laten we niet vergeten dat we niet alleen toegewijd en gespecialiseerd zijn in de teelt van gecertificeerde biologische groenten en fruit, maar ook dat we al enkele jaren bezig zijn met de promotie en verspreiding van de afzet via supermarkten,” zegt algemeen directeur van Canova Ernesto Fornari.
"Wij hebben altijd aandacht voor het milieu, omdat biologische teelt kijkt naar de toekomst, naar het welzijn van consumenten en de planeet."