Consumenten over de hele wereld zullen binnenkort kunnen profiteren van een Britse technologie die het mogelijk maakt eenvoudig de juiste voedingsproducten te vinden. De in het Verenigd Koninkrijk opgerichte start-up Spoon Guru zal haar platform voor specifieke dieetwensen uitbreiden met een groot aantal nieuwe, internationale partners uit de Verenigde Staten, Nederland, Australië en Nieuw-Zeeland.
De op kunstmatige intelligentie gebaseerde technologie van Spoon Guru zal een aantal retailers de mogelijkheid geven klanten met specifieke dieetwensen naar geschikte producten te laten zoeken bij het online inkopen doen. Spoon Guru heeft nieuwe internationale samenwerkingen met JET in de VS (onderdeel van Walmart), Albert Heijn in Nederland en Woolworths in Australië en Nieuw-Zeeland aangekondigd, die binnenkort de Spoon Guru technologie in hun webwinkels zullen integreren.
Markus Stripf, medeoprichter en mededirecteur van Spoon Guru: "Spoon Guru wil consumenten over de hele wereld helpen en met de uitbreiding op nieuwe internationale markten is dit mogelijk. De technologie biedt een oplossing voor een wereldwijd pijnpunt. 64% van de wereldbevolking heeft namelijk specifieke dieeteisen vanwege allergieën, intolerantie, uit gezondheidsoverwegingen of vanwege hun levensstijl. De behoefte aan een meer gepersonaliseerde benadering van voedselinkopen ligt dan ook voor de hand."
De technologie van Spoon Guru wordt al sinds november 2017 in samenwerking met supermarktketen Tesco gebruikt en werd zelfs bekroond met een award. Buiten het feit dat de technologie het Britten makkelijker maakt om online boodschappen te doen, heeft zij voor de retailer ook onder de streep een bewezen positieve impact gehad. De bestedingen per winkelmand zijn sterk gegroeid sinds de filtertechnologie werd ingevoerd. Voor sommige zoektermen bedroeg de toename zelfs 500%.
Spoon Guru maakt een hoog niveau van personalisering mogelijk voor de consument door de productcategorieën te optimaliseren met dieettags. De gepatenteerde TAGs-technologie van Spoon Guru bepaalt de geschiktheid van de producten. TAGs maakt gebruik van een geavanceerde combinatie van AI, algoritmen en menselijke expertise om producten toegankelijker en gemakkelijker vindbaar te maken. Een recent onderzoek heeft uitgewezen dat de AI-technologie van Spoon Guru efficiënter en doeltreffender is dan gezondheidsdeskundigen als het aankomt op het aanbevelen van de meest geschikte voedingsproducten.
Na de succesvolle samenwerking met Tesco zal deze verdere uitbreiding naar internationale markten een nieuw hoofdstuk voor Spoon Guru inluiden en een belangrijke ontwikkeling binnen de kruidenierssector betekenen. De Britse start-up, die ooit het levenslicht zag als app (die nog altijd beschikbaar is in zowel het VK als de VS) heeft nu een B2B-aanbod ontwikkeld waarnaar de vraag groot is.
Voor meer informatie:
hello@spoon.guru
Tel: +44 (0) 203 626 0282