Gisteren vierde de eerste Franse appelexporteur zijn 50e verjaardag in Montauban. Alain Vialaret - CEO van Blue Whale - en Christophe Belloc - president van het bedrijf - openden de avond met een toespraak over de geschiedenis van de coƶperatie, het begin, de uitdagingen en de groei van 1969 tot vandaag. Na de toespraak werd het nieuwe logo van de exporteur onthuld.
Alain Vialared
De ambities van Blue Whale
"We kunnen trots zijn op alles wat we vandaag hebben bereikt", legt Christophe Belloc uit. Daarnaast kondigt hij aan dat de activiteiten van Blue Whale de komende tien jaar zullen verdubbelen. De president toonde ook de ambitie om het bedrijf te positioneren als "de Franse leider van de Franse peren", en een essentiƫle referentie in appels van ecologisch verantwoorde productie, gecertificeerde biologische, ZPR (Zero Residu) en zelfs HEV (hoge milieuprijs).
Christophe Belloc
"We hebben een merk dat anders is en de aandacht trekt", zegt hij, waarin hij aankondigt dat hij in de toekomst "de kracht van het merk Blue Whale" wil gebruiken om het imago van het bedrijf te versterken en de populariteit van het merk nog verder te vergroten.
Het nieuwe logo onthuld
Tot slot besloot Christophe Belloc het eerste deel van de avond met de aankondiging: "Onze walvis zal onze walvis blijven, maar we konden de 50 jaar blauwe vinvis niet vieren zonder een nieuw beeld te brengen, een verfrissende blik op ons logo". Na een paar minuten van spanning verscheen de bekende blauwe walvis op het scherm. Het silhouet is wat moderner de de walvis heeft een grote lach op zijn gezicht.