Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Karin van Aspert en Edwin van Eijndhoven, Gebroeders van Aarle

Zak met pit stimuleert kersenverkoop

Tholen – Ieder kersenseizoen komen ze weer terug in het assortiment bij groothandel Gebroeders van Aarle uit Schijndel: de puntzakken voor kersen. Dit jaar is het ontwerp van de puntzakken vernieuwd voor een frisse en hippe look.

Puntzakken
“Onze puntzakken voor kersen hebben naast een nieuw ontwerp ook een nieuwe naam gekregen,” vertelt Karin van Aspert-Mommers. “Ze heten nu ‘zak met pit’. Ook de aardbeienzakken hebben een nieuwe naam gekregen met ‘proef de zon’. De puntzakken voor kersen vallen in de smaak bij zowel onze klanten als bij de consument. Het kopen van kersen is sowieso al een feestje, maar met deze vrolijke puntzak koopt de consument echt een cadeautje voor zichzelf. De puntzakken werken niet alleen goed als presentatiemiddel, ze dienen ook als gemak en de puntzakken van een kilo bevorderen de verkoop van grotere volumes.”

Kersen
De puntzakken kunnen gevuld worden met kersen die de groothandel op het moment importeert uit Spanje. “De volumes zijn wat minder dan vorig jaar maar de kwaliteit is goed met mooie maten kersen (28-30), vertelt Edwin van Eijndhoven van Gebroeders van Aarle. “Deze week zien we al de eerste Hollandse kersen op de markt verschijnen maar dit zijn nog de zachtere varianten. Volgende week verwachten we over te kunnen schakelen op het Hollandse seizoen en zal de import in ieder geval bij ons op de achtergrond verdwijnen.”

Zachtfruit
Voor het zachtfruit ziet Edwin dat de seizoenen een beetje aan het verdwijnen zijn. “We gaan toch meer naar een markt waarin we jaarrond zachtfruit kunnen aanbieden, hoewel er in het Nederlandse seizoen betere volumes te realiseren zijn. Daarnaast is de kwaliteit van de aardbeien, bramen en frambozen van Nederlandse bodem nog altijd beter dan het geïmporteerde zachtfruit. De vraag neemt bovendien toe in de zomermaanden.”

Dat de vraag stijgt heeft te maken met twee ontwikkelingen. “We zien dat de telers meer overschakelen op bramen, frambozen en blauwe bessen,” vertelt Edwin. Hierdoor is het aanbod op de markt aanwezig. Daarnaast is er een groeiende vraag bij de consument. Zachtfruit past goed in smoothies en die zijn momenteel een trend. ”We zien vaker dat de consument toch wat anders wil in de smoothie dan alleen maar aardbeien,” vult Edwin aan.

Prijzen
De aardbei doet niets af aan populariteit op de markt. Edwin: “De vraag naar aardbeien blijft goed en de prijzen zijn stabiel. Op het moment gaan we wel over van de kasaardbeien naar de aardbeien uit de beschermde teelt en de vollegrond. De bramen waren een paar weken geleden nog goedkoop maar stijgen momenteel flink in prijs. Voor de frambozen daalt de prijs wat. De prijs van de kersen is momenteel ook goed ondanks het lagere aanbod op de markt.”

Voor meer informatie:
Gebrs van Aarle
Tel: +31 (0)73 5441919
Karin van Aspert
marketing@aarlegebrs.nl
Edwin van Eijndhoven
Edwin@aarlegebrs.nl
www.gebrsvanaarle.eu