Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Prijzen en marges voor supermarkten, grootste problemen voor premium convenience-segment

"Het is ons gelukt de houdbaarheid van gesneden fruit naar 15 dagen te verlengen"

Consumenten worden steeds gezondheidsbewuster. Ze willen gezonde en smakelijke voeding maar deze moet wel snel en eenvoudig te bereiden zijn. Om deze reden groeit het segment gesneden groenten en  fruit voortdurend. Naast het gemak van het niet hoeven schillen en snijden van het fruit, kopen consumenten deze producten ook om de smaak. Helaas is de houdbaarheid vaak beperkt. Bedrijven zoals Vicente Peris uit Valencia, dat zijn producten onder het FrutiFresh-label vermarkt, blijven daarom innoveren met nieuwe smakelijke formats die de houdbaarheid van de producten op natuurlijke wijze verlengen.

Tijdens de meest recente editie van het Groenten en Fruit Congres AECOC in Valencia presenteerde FrutiFresh haar nieuwe geschilde en gesneden fruit op siroop. "We hebben drie verschillende varianten ontwikkeld: ananas, sinaasappel en fruitmix (sinaasappel, ananas, appel en druif)," vertelt Christian Palacios, hoofd marketing bij FrutiFresh. "De supermarktketens die de producten verkopen, zijn zeer tevreden over de houdbaarheid." 

De consument hecht veel waarde aan de smaak. Seizoensfruit is in dit opzicht dan ook de beste keuze. Ananas is de enige fruitsoort die geen seizoenen meer kent en jaarrond verkrijgbaar en consistent van smaak en kwaliteit is. 

Volgens Palacios is er binnen het segment gesneden fruit onderscheid te maken tussen premium producten en overige producten. "Twee van de grootste problemen bij de afzet van deze hoogwaardige producten zijn de prijzen en marges voor supermarkten. Het concept is nog vrij nieuw en daarom hopen we dat ook de Spaanse markt zich op dit gebied nog verder zal ontwikkelen. De binnenlandse markt is echter nog altijd vrij ouderwets en daarom onderzoeken we de mogelijkheden in de Benelux, Frankrijk en zelfs Italiƫ. Zo denken we dat er in Frankrijk grote kansen voor gesneden grapefruit liggen. Het is dan ook goed mogelijk dat we dit product binnenkort in ons assortiment opnemen."

 

Voor meer informatie:
Christian Palacios
FrutiFresh
T+34 961491106
ventas@frutifresh.es
frutifresh.es
vicenteperis.com

Publicatiedatum: