Metis fruits introduceert dit seizoen nieuwe rassen

Voor Metis fruits is het seizoen begonnen en dat is te danken aan een kruising tussen een pruim en een abrikoos. Het eerste Spaanse fruit is sinds de eerste week van juni verkrijgbaar. Hierna zal het aanbod in juli aangevuld worden met Italiaans fruit. Begin augustus komt het eerste Franse fruit op de markt, waarvan het seizoen naar verwachting tot november zal duren.  

"Nadat de oogst in 2018 hinder ondervond van de klimaatverandering zijn de vooruitzichten voor het seizoen 2019 een stuk beter," zegt Camille Herouard, productmanager bij Metis. "De gunstige weersomstandigheden hebben gezorgd voor een uitbundige bloei en dit wijst op goede opbrengsten. Dit jaar zal de oogst dan ook rond de 8.000 ton bedragen, ten opzichte van amper 4.000 ton vorig jaar."

Het doel van Metis is om in 2022 een productie van 12.000 ton te realiseren. Het areaal telt in totaal 405 hectare in Spanje, Italië en Frankrijk. Binnenkort zal de aanvoer buiten het seizoen uitgebreid worden in samenwerking met Zuid-Afrika. 

Volgens veredelaars zijn deze nieuwe fruitrassen stevig en sappig en hebben ze de perfecte balans tussen zoet en zuur. Metis biedt tegenwoordig vier categorieën binnen haar assortiment aan, die ieder over hun eigen unieke kenmerken en karakter beschikken. De categorieën zijn ingedeeld aan de hand van de kleur van hun schil en vruchtvlees. Zeer binnenkort zal er ook nog een vijfde categorie aan worden toegevoegd: 

  • Safari Star: “de avontuurlijke”,  met een gespikkelde schil en verfijnd roze vruchtvlees.
  • Oxy Solar: "de schoonheid”, met een diep paarse schil en intens paars vruchtvlees. 
  • Dark Moon:  “de rebelse”, met een schil die nog intenser violet is en sappig oranje vruchtvlees. 
  • Sunset Sky:  “de gepassioneerde” met een rode schil en felgeel vruchtvlees.  

“Deze vier verschillende identiteiten maken het niet alleen mogelijk om al deze categorieën in te delen maar ook om de waarden van het merk over te brengen en het aanbod te vereenvoudigen en herkenbaar te maken. Deze strategie biedt de unieke kans om de producten van Metis fruit in te delen bij de 'identiteit' die het best aansluit bij hun uiterlijke kenmerken. Door middel van storytelling zal deze benadering ook gebruikt worden in de introductiecampagne, die de consument uit zal nodigen kennis te maken met de verscheidenheid aan smaken," zegt de productmanager. 

"Metis is een merk dat consumenten nog moeten ontdekken. Er is nog niet gebeurd en dat betekent dat alles mogelijk is. Met de eigenzinnige zoetzure smaak gaan we de consument prikkelen en de voortdurend groeiende markt verleiden. Met deze totaal nieuwe campagne zullen we consumenten aanmoedigen om te experimenteren en smaken en kleuren te mengen," voegt Camille Herouard eraan toe.  

Dit jaar is de campagne gericht op speciale editorials op sociale netwerken, met name op Facebook en Instagram. "Dit concept, dat uniek in zijn soort is, wordt ook ondersteund door een spel voor consumenten dat de interesse voor de groenten- en fruitafdeling aan zal wakkeren. Tot slot zal er een nieuwe lijn verpakkingen worden gelanceerd om de identiteit van het merk onder het grote publiek en binnen de sector verder te versterken.

 

Voor meer informatie:
Camille HEROUARD
Metis
T: +33 (0)4 90 16 46 13
camille.herouard@star-fruits.com 
www.metis-fruits.com/es/la-marca-metis.html 


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven