Uitgereikt door Hema, de food-divisie van Alibaba

Chinese Weibo-gebruiker wint 15.000 kilo watermeloenen

Een gelukkige gebruiker van Weibo, een soort Chinese versie van Twitter, heeft 15.000 kilo watermeloenen gewonnen in een online-actie van Hema, de food-divisie van Alibaba. De actie was eigenlijk bedoeld als marketingstunt maar werd al gauw een hit op Chinese sociale media. 

Iedere 10e repost van een Hema marketingartikel leverde een halve kilo watermeloen in de prijzenpot op, die uiteindelijk door één persoon gewonnen zou worden. Het artikel werd uiteindelijk meer dan 300.000 keer opnieuw gepost, wat 15 ton watermeloen opleverde. 

Wat te doen met meer dan 3.000 watermeloenen?
Op het officiële Weibo-account van Hema is te lezen dat de winnaar de prijs liever in contanten uitgekeerd zou krijgen. Volgens een artikel op caixinglobal.com laat Hema andere Weibo-gebruikers, die met hun repost hebben bijgedragen aan de enorme omvang van de prijs, stemmen om te beslissen of de winnaar de meloenen of de waarde ervan in geld in ontvangst zal mogen nemen.


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven