Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Michel den Ouden, Purple Pride:

"Hoge producties zorgen voor uitdagingen in aubergine-afzet"

Tholen - De verkoop van aubergines gaat dit jaar niet van een leien dakje. "In feite staan de prijzen al weken onder druk. Spanje heeft het seizoen wederom langer doorgetrokken dan vorig jaar en de Nederlandse producties zijn ook hoog", verklaart commercieel manager Michel den Ouden van Purple Pride.

"Inmiddels is het Spaanse seizoen een eind gebeurd en zijn de meeste klanten wel overgeschakeld op Hollands product. Dit jaar is het Hollandse aubergine-areaal uitgebreid en dat effect merken we wel op de markt. Zo bereikten we als Purple Pride (48 hectare) vorige week een mijlpaal met de recordproductie van 1 miljoen kilo aubergines", vertelt Michel.

Michel verwacht de komende weken geen drastische wijzigingen op de markt. Ten opzichte van andere jaren zijn er nauwelijks verschillen in de afzetmarkten die van aubergines worden voorzien. "Hooguit komen met dit prijsniveau de markten in Zuidoost-Europa wat meer in beeld, maar dat heeft vooral met de prijsvorming te maken."



Sinds dit jaar investeert Purple Pride ook nadrukkelijk in de horeca als nieuwe doelgroep. "Deze inspanningen werpen zijn vruchten af, want we krijgen steeds meer voet aan de grond bij het horecakanaal. Onze specialties zijn een mooie binnenkomer."

"Ook inspireren we steeds meer op eindgebruikersniveau om de vraag in de keten te krijgen in plaats van andersom. Als consumenten in een restaurant kennis maken met aubergine en het lekker vinden, is de kans groot dat ze het thuis ook op het menu zetten. Daarmee stijgt de verkoop van aubergines bij onze andere afnemers en creƫren we een vicieuze cirkel van omzetgroei", besluit Michel.

Purple Pride is een van de merken van Coƶperatie DOOR U.A.. Deze organisatie is verantwoordelijk voor de verkoop en marketing van het product.

Voor meer informatie:
Michel den Ouden
Purple Pride
m.denouden@doorpartners.nl
www.purplepride.nl
Linkedin Purple Pride