Abonneren

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Peulvruchten en appelmoes zonder toegevoegd(e) zout of suiker

Albert Heijn vermindert de hoeveelheid zout in groentenconserven. Vanaf vandaag gaan de AH Kidneybonen, AH Kikkererwten, AH Zwarte bonen, AH Cannellini bonen, AH Black Eyed bonen, AH Borlotti bonen over op 0% toegevoegd zout. Op de conserven staat de aanduiding ‘0% zout toegevoegd’. Een ander product uit pot waar Albert Heijn stappen zet is appelmoes. Appelmoes bij het avondeten, voor veel gezinnen hoort het erbij. Maar appelmoes bevat vaak veel toegevoegde suiker. Albert Heijn heeft de afgelopen jaren in zoveel mogelijk eigenmerk-producten gezorgd voor een vermindering van de hoeveelheid suiker. Daar doet de supermarkt nog een schepje bovenop: negen eigenmerk appelmoesvarianten gaan over op 0% toegevoegde suiker. Dit scheelt op jaarbasis maar liefst 4,5 miljoen suikerklontjes. Op de conserven staat de aanduiding ‘0% suiker toegevoegd’.



Stappen die Albert Heijn zet
Albert Heijn wil klanten en hun gezinnen elke dag inspireren gezonder te eten door hen steeds meer te laten genieten van lekkere, puurdere, gezondere producten. Daarom wordt continu gewerkt aan de verbetering van recepturen. Zo worden bij steeds meer producten minder zout, suiker en verzadigd vet gebruikt. Dat gaat niet van vandaag op morgen, maar stap voor stap. Zout en suiker doen niet alleen iets met de smaak, het is ook bepalend voor de structuur, textuur en houdbaarheid van producten, maar de hoeveelheid kan wel wat minder. Op het gebied van suiker heeft Albert Heijn de afgelopen jaren geleidelijk al veel suiker uit producten gehaald en tegelijkertijd getest of klanten de producten nog lekker vonden. Vorig jaar werden onder andere de frisdranken en de pastasauzen aangepakt. Vanaf vandaag zijn de peulvruchten en appelmoes van het huismerk in zout en suiker verlaagd. Dit is een volgende stap in de ambitie van Albert Heijn om de supermarkt te worden met de meeste gezonde producten en klanten te inspireren om gezonder te leven.

Vanaf 2014 werken fabrikanten en de levensmiddelenindustrie samen aan het verbeteren van alle productgroepen in het Akkoord Verbetering Productsamenstelling. Met deze aanpak zijn al honderden producten aangepast.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven