Online platform verbindt handelaren en leveranciers van diepgevroren AGF

Als je specifieke producten zoekt, zoals diepgevroren IQF producten b.v., kan het moeilijk zijn om een stabiele, betrouwbare leverancier te vinden. Dit heeft geresulteerd in een IQF apparatuurleverancier, de OctoFrost Group, die zich als tussenpersoon opwerpt om inkopers en leveranciers met elkaar te verbinden. Nu hebben ze een online platform geïntroduceerd om in die behoefte te voorzien en om een gemakkelijke manier te creëren om van beide kanten te netwerken. 

OctoFrost Link is een online platform waar OctoFrost klanten zakenpartners kunnen vinden. Het platform is niet bedoeld om te handelen, maar om te netwerken en connecties te vinden. Het geeft de OctoFrost klanten de mogelijkheid om direct met potentiële inkopers in contact te komen. Svetlana Plotean van OctoFrost: "Voor we de OctoFrost Link introduceerden, namen handelaren regelmatig contact met ons op. Ze kenden de naam OctoFrost en wilden in contact komen met onze klanten om verzekerd te zijn van goede kwaliteit diepgevroren IQF producten. Wij zouden als tussenpersoon kunnen dienen en twee partijen met elkaar in contact kunnen brengen als dienst aan onze klanten. Met de OctoFrost Link kunnen wij er tussenuit stappen. Zo hebben grote bedrijven b.v. grote hoeveelheden nodig. Zowel onze klanten als handelaren kunnen filteren terwijl ze zoeken op producten, locaties en bedrijven van een bepaalde grootte waarin ze geïnteresseerd zijn en uiteindelijk kunnen ze er direct contact mee opnemen."

Door niet als tussenpersoon te hoeven fungeren wordt tijd bespaard, maar het platform voegt waarde toe. "De OctoFrost Link heeft echt z'n voordelen. Het is op deze manier veel gemakkelijker voor alle betrokkenen. Voordat we het platform introduceerden kostte het ons vele e-mails. Dit kost tijd en vraagt iedereen achter z'n pc te zitten als je een snel antwoord wilt. OctoFrost Link kan op elke browser gebruikt worden. Het werkt ook twee kanten op. Leveranciers kunnen mensen laten weten dat ze een bepaald product beschikbaar hebben en handelaren worden ingelicht."

De app is gratis voor klanten van OctoFrost en handelaren van over de hele wereld. Volgens Plotean is een belangrijk aspect de balans tussen deze twee partijen. "OctoFrost Link heeft nu zo'n 200 gebruikers. We stellen één gebruiker per bedrijf beschikbaar, wat betekent dat 200 gebruikers gelijk staat aan 200 bedrijven. De ratio voor onze klanten en handelaren is 50/50, waardoor er nu een gezonde balans bestaat. Inschrijven is gemakkelijk. Je kunt naar link.octofrost.com en op Sign Up klikken en het formulier invullen. Alle inschrijvingen worden bekeken en gescreend omdat we er zeker van willen zijn dat alleen legitieme handelaren contact met onze klanten kunnen opnemen. We nemen niemand aan als we niet zeker zijn dat het een goede mogelijke partner is."

Hoewel de app al twee jaar beschikbaar is wil OctoFrost deze nog steeds verbeteren. "We zouden meer terrein kunnen winnen door gebruikers van ons platform wat meer te onderrichten. Niet iedereen is zich van alle functies van de app bewust, omdat ze simpelweg niet de tijd hebben gehad ermee te spelen. Zo hebben we b.v. een functie die handelaren en OctoFrost klanten de mogelijkheid geeft een aankondiging te doen, die op de nieuwslijn van de andere partij terecht komt. Deze functie wordt nu nauwelijks gebruikt, maar als we een manier kunnen vinden om onze gebruikers in te lichten over hoe ze dit kunnen gebruiken, zou dit een grote aanwinst voor het platform kunnen zijn. We willen onze database van gebruikers ook laten groeien en al onze klanten ervan overtuigen het te gaan gebruiken. Als de app groeit dan wordt het een nog betere manier om te netwerken."

 

Technologie speelt een grote rol in de missie die OctoFrost zichzelf heeft opgelegd. "Bij OctoFrost zijn we er trots op dat we in nieuwe technologieën durven stappen als deze waarde toevoegen of gemakkelijk zijn voor onze klanten. We leven in een digitale wereld en als bedrijf moeten we voldoen aan de behoefte van digitalisering wanneer we dat kunnen. We zouden al lang achterlopen als we niet hadden geïnnoveerd en in plaats daarvan dezelfde gedachtegang als 20 jaar geleden hadden gehouden. Een goed voorbeeld hiervan is hoe we 3D technologie gebruiken om apps te bouwen voor onze apparatuur, waaraan de gebruiker de belangrijkste functies van de OctoFrost machine kan zien. Onze 3D OctoFrost Freezer app b.v. kan op elke telefoon, tablet of laptop gebruikt worden, wat overeenkomt met onze wensen om een gemakkelijke, interactieve oplossing te bieden die waarde toevoegt voor onze klanten. 

Voor meer informatie:
Svetlana Plotean
OctoFrost
Tel: +46 (0) 7600 600 81
Email: svetlana.plotean@octofrost.com  
www.octofrost.com 


Publicatiedatum:
©


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven