Guy Singh-Watson, Riverford:

"Die keuze moet niet bij de klant liggen, maar bij regeringen en bedrijven"

"De consument heeft geen idee wat hij wil en heeft te veel mogelijkheden om uit te kiezen", vertelt Guy Singh-Watson, oprichter van het Engelse Riverford op het World Retail Congress. 

Als voorbeeld noemt Singh-Watson dat hij de biologische maaltijdboxen die Riverford verkoopt een tijdje heeft voorzien van labels waarop de co2-uitstoot van elke box stond. Zo konden klanten een bewuste keuze maken. "Dat was complete onzin. Het veranderde niemands gedrag. Het idee dat klanten bewuste keuzes maken op basis van de informatie die ze krijgen, is nonsens."

Klik hier voor het volledige artikel.

Bron: Retailtrends


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven