Papierwinkel AGF Direct verdwenen door het gebruik van ELMO

Bij AGF Direct is er een einde gekomen aan de gehele papierwinkel binnen het bedrijf. Dankzij GreenCommerce en het digitaal orderpicken met ELMO zijn papieren picklijsten verleden tijd geworden. JEM-id heeft speciaal voor AGF-warehouses ELMO ontwikkeld. ELMO is een webapplicatie waarmee je op een makkelijke manier met je eigen telefoon of tablet orders kunt picken binnen een warehouse. Werken via ELMO is realtime, waardoor de voortgang​ ​van orders direct inzichtelijk is en wijzigingen van kantoor direct zichtbaar zijn voor medewerkers in de loods.



Van papier naar tablets en telefoons
In de sector kom je in warehouses nog vaak papieren orderpicklijsten, todo-lijsten en opdrachtbonnen tegen. Informatie die hierop staat, verandert regelmatig en is hierdoor niet meer up-to-date; een algemeen bekend probleem in warehouses dat zorgt voor een inefficiënte manier van werken. JEM-id heeft hiervoor ​ELMO​ ontwikkeld. De naam ELMO is een afkorting van ‘Easy Logistic Mobile Operator’ en is beschikbaar als online web-app. Via ELMO kan het orderpicken volledig digitaal. De web-app is speciaal gericht op het gebruik in warehouses waar reeds met GreenCommerce gewerkt wordt. ELMO is zo opgezet dat deze makkelijk gebruikt kan worden via verschillende devices (zoals een telefoon, tablet, desktop).

AGF-sector
ELMO is  geschikt voor AGF-bedrijven die over eigen loodsen beschikken. Daarnaast is ELMO interessant voor partijen die werk (zoals het verpakken) door derden laten uitvoeren en de resultaten graag direct in het eigen systeem verwerkt zien.

Papierwinkel verdwenen bij AGF Direct
Inmiddels werken er meerdere bedrijven met ELMO en wordt het product deze periode bij diverse bedrijven uitgerold. Dennis van Tricht van AGF Direct is erg blij met ELMO. ‘’Om voorop te blijven, zijn we bezig om ons bedrijf volledig te automatiseren, met ELMO zijn we hierin weer een stap verder. Vanaf minuut één was het top en zagen we gelijk de meerwaarde. Bij wijzigingen kunnen we sneller schakelen, want wanneer orders bijvoorbeeld last minute worden aangepast, is dit nu in de loods voor onze orderpickers direct zichtbaar. Voorheen stonden orders op 20 blaadjes en momenteel staan alle orders in één digitaal overzicht. Hiermee is de papierwinkel volledig verdwenen en hoeven we ook niet meer 30 keer per dag de trap op en af.’’ In een middag kregen de medewerkers uitleg en hierbij waren de reacties positief, het werd snel opgepakt, waardoor het omschakelen gemakkelijk verliep. ‘’Al met al kunnen we sneller en flexibeler werken en de tijd die hierdoor over is, nuttiger besteden. We zijn erg tevreden en ik zou het product dan ook 100% aanraden aan andere AGF-bedrijven’’, aldus Dennis.

Wat is ELMO?
Met ELMO kun je in een warehouse op een eenvoudige, gebruiksvriendelijke manier taken en opdrachten afhandelen. ​Vanuit GreenCommerce kunnen orderpicklijsten voor uitgaand transport en voor productieopdrachten worden ingedeeld en toegekend aan specifieke loodsmedewerkers. Deze medewerkers krijgen een persoonlijk en duidelijk overzicht van de takenlijst die aan hen is toegekend en kunnen deze op een gebruiksvriendelijke manier afhandelen.​ ​Met de laatste update is het ook mogelijk om de goederen ontvangst te regelen via ELMO. Hiermee wordt een extra onderdeel van het warehouse proces gedekt en is van elke stap de voortgang in het systeem te volgen.

Via ELMO hebben gebruikers snel actuele pallet-informatie beschikbaar. Voor iedere pallet is de meest relevante informatie beschikbaar en kunnen activiteiten zoals het opbouwen-, splitsen-, verplaatsen- of markeren- van pallets en het afdrukken van stickers worden uitgevoerd. Gebruikers kunnen ELMO toevoegen aan hun startscherm en het eenvoudig gebruiken, net als andere apps. Door een Bluetooth-scanner te koppelen aan de tablet of mobiele telefoon, kunnen barcodes gemakkelijk gescand worden en hoeven palletnummers niet handmatig ingevoerd te worden. Via het WiFi-netwerk ​of 4G ​kunnen ELMO-gebruikers goed met elkaar communiceren binnen een warehouse, denk hierbij aan het doorgeven van wijzigingen of om te chatten. Omdat het een online app is, is het altijd up-to-date en overal te gebruiken.

Voor meer informatie: 
JEM-id 
Grote Waard 80
2675 RZ Honselersdijk
T: 0174-642622
info@jem-id.nl  
www.jem-id.nl  


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven