Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Christiaan Rijnhout, Roamler:

"Nieuwe monitor geeft wekelijks inzicht in AGF-verkoop bij hard discounters in Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk"

Tholen - Roamler verschaft al jarenlang retailers en handelsbedrijven gedetailleerde informatie en foto's door gebruik te maken van een smartphone community. Hierdoor zijn telers, exporteurs en retailers direct op de hoogte wie, welke AGF-producten in welke supermarkt levert, voor welke prijs. Een blinde vlek in de data vormen nog altijd de hard discounters. Om die reden is Roamler een dienst begonnen om discounters in Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk wekelijks te bezoeken met de Roamlers.

"De verscategorie in de retail is enerzijds groeiende, maar verandert ook hard. Telers en telersverenigingen krijgen hierdoor een andere rol. Als je constant prijzen en promoties wilt checken, is dat een dure exercitie. Door de kosten te delen, krijgen de deelnemers constant inzicht in de discountersmarkt", vertelt Christiaan Rijnhout. "We focussen ons op discounters, juist omdat de informatie voor andere retailers al elders verkrijgbaar is. Zo kunnen we het abonnementsmodel laagdrempelig voor veel partijen aanbieden. Van hard discounters is nagenoeg geen data bekend en dat maakt het monitoren een complexe zaak. Deze monitor geeft een uniek beeld hoe deze retailers werken en deze data kan partijen in de AGF-sector direct commercieel helpen in hun verkoopstrategie, omdat je eenvoudig trends kunt ontdekken in bijvoorbeeld prijzen en promoties."



"De mobiele crowd van Roamler telt meer dan 600.000 mensen, die wekelijks de belangrijkste groenten en fruit producten in de grootste hard discounters van Europa kunnen checken. Wij bieden de deelnemers gedetailleerde rapportages over eenheid, prijs en promotie. Inclusief foto's van prijskaartjes en landen van herkomst van elk product", vervolgt Christiaan. "Wij voeren het veldwerk uit op dinsdagen. Deelnemers krijgen dezelfde dag nog een volledige en gedetailleerde rapportage in hun mailbox, zodat ze de data dezelfde week nog kunnen gebruiken in de onderhandelingen. We bieden dit aan in abonnementsvorm, variërend van een periode van zes maanden tot meerdere jaren voor een vast bedrag per maand."

"Ook op het gebied van marketing valt uit de data genoeg informatie te halen. Dankzij onze data en foto's krijgen bedrijven een veel beter inzicht in de lokale afzet en weet je veel beter tegen wie je concurreert in de onderhandelingen. We starten in de vier genoemde landen, maar omdat we als Roamler inmiddels al in meer dan twintig landen actief zijn, is het voor ons eenvoudig om bij succes uit te breiden naar afzetmarkten als Frankrijk en Noorwegen. We bieden uiteindelijk de inzichten aan in één gemakkelijk online dashboard zodat deelnemers er meteen mee aan de slag kunnen! ", besluit Christiaan.

Klik hier voor meer informatie

Voor meer informatie:
Christiaan Rijnhout
Roamler Nederland
Westerdok 442, Amsterdam
M: +31 642417720
christiaan.rijnhout@roamler.com
www.roamler.com