Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Léonard Matoug, Panjee :

“We hebben een innovatief platform gecreëerd dat telers hun macht teruggeeft en hun moeite waardeert”

Wat zou er gebeuren als er een systeem bestond dat alle professionals in de voedingssector, van de kleinste teler tot de grootste retailer, de gelegenheid gaf alle data die in verband met hun producten staan op een eenvoudige manier uit te wisselen? Een model dat voor iedereen toegankelijk is en waar de inspanningen van de telers om een product van goede kwaliteit te leveren gewaardeerd zouden worden? Kortom, een model waarbij iedereen wint? Dat is precies wat Léonard en Jeoffrey hebben gecreëerd. Panjee, een platform waarbij het menselijke element teruggebracht wordt naar het hart van de informatie. 

Léonard: "We waren eigenlijk maar een paar consumenten die meer informatie wilden over wat we eten. Maar we kwamen erachter waarom deze informatie de consument niet bereikt: niet omdat professionals die niet willen geven, maar omdat ze niet over een tool beschikken om deze info gemakkelijk en op een gecontroleerde manier te delen." Na verschillende jaren onderzoek, ontwikkelen en veldwerk werd digitaal platform Panjee geboren.

Het Panjee team

Een simpel, leuk en gemakkelijk te gebruiken model                  “Panjee is een digitaal platform voor professionals, dat alle spelers in de voedingssector -telers, bewerkers, restaurateurs, retailers en ook label-, onderzoek- en controle-instanties- de gelegenheid geeft om hun netwerk met dat van hun partners te verbinden om betere informatie te verstrekken over hun producten en beroep."

Het platform maakt het mogelijk om alle gegevens in een kort moment  op een eenvoudige en leuke manier te verzamelen op een gestructureerde sheet met het digitale paspoort van het product en om dit met partners op een gecontroleerde manier uit te wisselen. Het doel is om informatie van plantage tot bord van professional naar consument te verspreiden via een begrijpelijke taal. De gegevens hoeven slechts eenmalig ingevoerd te worden. Panjee zet ze automatisch om naar alle afzet- en communicatiekanalen in de markt."

Dit digitale paspoort maakt het daardoor mogelijk om alle heterogene informatie omtrent gezondheid, voedingswaarde, allergenen, teeltmethoden, labels, expertise, milieubetrokkenheid, foto's, video's of gegevens over het bedrijf te verzamelen om een vertrouwensrelatie met consumenten te creëren door hen te helpen bij het beter kiezen van hun producten.

Een ethisch verantwoord platform creëert positieve concurrentie  “Panjee geeft telers veel van hun macht terug. Tot nu toe won de communicatie het altijd. Eigenlijk is degene die het meest betaalt het vaakst te horen en zet die beter af, terwijl een kleinschalige teler die zich enorm inspant voor een geweldige kwaliteit en die niet communicatief is het aflegt, omdat zijn informatie nooit bij de consument aankomt. De keuze wordt dan op de enige informatie die voorhanden is gemaakt; de prijs. Slechts 1% heeft profijt van dit systeem door de anderen te dwingen hun kwaliteit in te perken om de juiste prijs te kunnen vragen. Het systeem dat wij hebben gecreëerd verschaft eerlijkheid van informatie. Niet degene die het meest betaalt zal het best afzetten, want het creëren en uitwisselen van data is geheel gratis op Panjee. We willen dat de informatie voor iedereen toegankelijk is, ook voor de meest kleinschalige teler. We willen dat inspanningen beloond worden. 

In een context waarin informatie vrijgegeven wordt hebben wij het over de waarde van producten en niet alleen maar over hun prijs. We kunnen ons beter presenteren als mensen dan als technologisch platform. We wilden een tool vinden waarmee mensen kunnen communiceren, zodat de som van de individuele belangen binnen de sectoren resulteren in een collectief profijt."

Een veelbelovende toekomst                                                          Momenteel focust Panjee zich op de AGF-sector. In 2019 wil het team ook de vis- en vleessector in het platform integreren. Dan zal het vanaf 2020 mogelijk zijn het concept te verlengen naar bewerkte producten, wat zal resulteren in een stamboom van rauwe naar bewerkte producten. 

Léonard Matoug en Eva Courtallier 

Voor meer informatie: 
Léonard Matoug
Panjee
Phone: +33 6 86 00 78 98
leonard@panjee.fr   
www.panjee.com  

Publicatiedatum: