Hoogvliet verkoopt biologische citroenen en snacktomaten in duurzame verpakkingen

Als eerste reguliere supermarkt in Nederland verkoopt Hoogvliet in haar winkels biologische citroenen in een cellulosenet en biologische snacktomaten in een verpakking van suikerrietresten en bioplastic. Deze duurzame verpakkingen zijn ontwikkeld door groentenleverancier Eosta.

Het bioplastic van de snackgroenteshaker is in 12 weken volledig composteerbaar. Het gebruikte suikerriet is biologisch afbreekbaar en composteerbaar. Daarnaast vereist de productie van suikerrietverpakkingen minder water en energie bij de verwerking dan de traditionele houtpulp producten zoals karton. Het duurzame net voor de citroenen is gemaakt van cellulosevezels, waardoor het biologisch afbreekbaar en composteerbaar is.

Category manager aardappelen, groente & fruit Ed van Venrooij: “Dit is een mooie stap in de goede richting. Soms ontkomen we er niet aan om plastic te gebruiken, vooral bij kwetsbare producten We blijven echter zoeken naar duurzame alternatieven om uitbreiding van de plastic soup te voorkomen.”

In 2017 was Hoogvliet de eerste Nederlandse supermarkt die ‘natural branding’ ging toepassen om biologische producten te voorzien van een gelaserd merkje. Hierdoor werd de plastic verpakking van onder andere biologische avocado’s  en gember overbodig, wat een jaarlijkse besparing van bijna 70.000 plastic verpakkingen opleverde.

Voor meer informatie:
Eosta / Nature & More 
+31 (0)180 63 55 63 
info@eosta.com
www.eosta.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven