De omzet van supermarktconcern Ahold Delhaize is in eerste kwartaal van 2019 met 6,3% gestegen naar 15,9 miljard euro. Bij gelijke wisselkoersen was er sprake van 1,5% omzetgroei. De online omzet steeg met 20,7% naar 970 miljoen euro. De nettowinst nam met 8,0% toe tot 435 miljoen euro.
In de Verenigde Staten steeg de omzet van Ahold Delhaize met 9,4% naar 9,7 miljard euro. Bij gelijke wisselkoersen was er sprake van 1,1% omzetgroei. Het concern had in april te maken met stakingen bij de keten Stop & Shop, maar die zijn nog niet meegerekend in de kwartaalcijfers. De acties leidden wel tot mindere verkopen, een groter verlies van bederfelijke waren en extra kosten. Ahold Delhaize houdt rekening met een negatieve invloed van 90 miljoen tot 110 miljoen dollar op het onderliggende bedrijfsresultaat.
In Nederland steeg de omzet met 3,5% naar 3,5 miljard euro, waarbij webshops bol.com en ah.nl samen met bijna 30% in omzet groeiden. Albert Heijn heeft in dezelfde periode 26 winkels vernieuwd, waarbij meer ruimte voor versproducten klanten moet blijven lokken. De winstgevendheid liep daarbij iets terug door hogere kosten voor transport en logistiek. In Belgiƫ liepen de verkopen terug. Ondanks verbeteringen aan vestigingen van supermarktketen Delhaize die voor meer gemak moeten zorgen, slonk de omzet met 2,3% naar 1,22 miljard euro, onder andere doordat de winkels minder dagen open waren dan een jaar geleden. In Centraal en Oost-Europa steeg de omzet met 1,7% naar 1,46 miljard euro.