Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
De Ruiter Seeds

Radiance nieuwe tomaat in segment middeltros

De meeste tomatentelers en handelaren zijn vroege vogels. Maar desondanks is het bijzonder dat zij vandaag in groten getale naar de Ontbijt/Kennissessie van De Ruiter kwamen… die om 5 uur ’s morgens begon! Voor deze telers en traders was een Kennissessie over De Ruiters nieuwste middeltrostomaat DRTH1004 blijkbaar voldoende reden om zo vroeg uit de veren te gaan.

Onthulling
Tijdens dit vroege ontbijt onthulde De Ruiter bovendien de ‘echte’ naam waarmee DRTH1004 voortaan door het leven gaat: Radiance. Radiance werd flink ‘in the spotlights’ gezet met Glow in the Dark T-shirts voor iedereen en opvallende lasers.

Tijdens het ontbijt vertelde Arjan Bimmel (De Ruiter Market Development) meer over Radiance. Kenmerkend voor dit nieuwe ras zijn vruchten met donkerrode kleur, vroege productie, frisse groene delen en een mooie presentatie in de winkel. Radiance heeft een hoge productiepotentie en kent een breed resistentiepakket.

Nico van Vliet (De Ruiter Trade Partnership) vertelde meer over de positie van middeltros in de markt en de groeiende interesse in dit ras. Bovendien presenteerde hij de resultaten van consumententests, die voor De Ruiter zijn uitgevoerd door de Wageningen University & Research.

Telers en handelaren zien kansen
Na het ontbijt bevestigde een van de eerste telers, Gert van der Spek (eigenaar van Solyco, lid van Van Nature), de informatie die hij tijdens het ontbijt hoorde en vertelde dat hij het ras al op 5 hectare teelt.

Ook Remco van der Zeijden (accountmanager van Van Nature) was enthousiast en zag veel kansen voor hun handelspartners Levarht, Combilo, Haluco en Scherpenhuizen.

Menno Moerdijk (Levarht) bevestigde de interesse van een belangrijke Duitse retailer, die dagelijks pakketten van 1 kilo Radiance bestelt. Ook het tomatenteam van Combilo, waaronder Leroy Philipsen, was zeer positief over Radiance.

Voor meer informatie:
De Ruiter Seeds
www.deruiterseeds.com
info@deruiterseeds.nl

Publicatiedatum: