Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Meer klanten en verlies voor HelloFresh

HelloFresh SE, ‘s werelds leidende maaltijdboxleverancier, heeft een sterke start van het jaar laten zien met een uitstekende groei in omzet en actieve klanten voor de beide segmenten, de VS en internationaal. In het eerste kwartaal van 2019 is het aantal actieve klanten met 32% j-o-j gegroeid naar 2,5 miljoen. De omzet in Q1 2019 bedroeg EUR 420,1 miljoen, wat gelijkstaat aan een j-o-j groeipercentage van 42% en van 35% op basis van een constante wisselkoers. Daarnaast handhaaft HelloFresh de doorlopende j-o-j uitbreiding van de marge met een contributiemarge die is gestegen met 2,9pp tot 29,0% en een stijging van de AEBITDA-marge met 1,1pp tot (6,2)%.

"We hebben een heel succesvol Q1 2019 gehad, met een sterke groei van ons klantenbestand en een consistente uitbreiding van de marge. Gezien het seizoensgebonden belang van het eerste kwartaal om nieuwe klanten aan te trekken voor onze service, zijn wij erg blij met de geweldige start van het jaar die we hebben gehad”, zegt Dominik Richter, CEO en medeoprichter van HelloFresh. “Op basis van ons eerste kwartaal kunnen we vol vertrouwen onze verwachting voor het hele jaar nogmaals bevestigen”.

De VS en het internationale segment gaan gestaag door
Het VS-segment vertoonde opnieuw een bijzonder sterke toename van het aantal actieve klanten met 28%, van 1,1 miljoen in Q4 2018, evenals een uitstekende j-o-j omzetgroei van 34% en 23% op basis van een constante wisselkoers. Deze groei werd ondersteund door een sterke ontwikkeling van de drie VS-merken, waaronder de succesvolle uitbreiding van de recentere merken EveryPlate en Green Chef.

Het internationale segment blijft profiteren van een sterke opwaartse trend met 53% omzetgroei op basis van een constante wisselkoers en een toename van het actieve klantenbestand met 62%. Ondanks de seizoensgebonden verhoogde marketinginvesteringen heeft het internationale segment daarnaast voor het vierde achtereenvolgende kwartaal een positieve AEBITDA laten zien, met een marge van 4,4%.

HelloFresh SE blijft een sterke kaspositie houden van EUR 189,1 miljoen geldmiddelen op de balans en een substantieel niet-opgenomen doorlopende kredietfaciliteit van EUR 76,5 miljoen. De kasstroom uit bedrijfsactiviteiten was positief met EUR 4,4 miljoen in het eerste kwartaal van 2019.

Publicatiedatum: