Speciale aardbeienverpakking voor Moederdag

"Vertel je moeder met aardbeien hoeveel je van haar houdt." Grufesa, een bedrijf in Moguer (Huelva, Spanje) dat zich bezighoudt met de teelt en afzet van zachtfruit, heeft voor zowel de nationale als de Europese markt een nieuwe aardbeienverpakking geïntroduceerd die speciaal is ontworpen voor Moederdag. In Spanje wordt deze dag op 5 mei gevierd. 

De nieuwe Moederdagverpakking is een aanvulling op Grufesa's assortiment van aangepaste verpakkingen voor speciale dagen. Zo biedt het bedrijf onder andere ook een Valentijnsverpakking en een Paasverpakking, evenals een speciale inkleurbare variant voor kinderen. De variant voor Moederdag bevat 400 gram aardbeien en is zeer geschikt om cadeau te doen. De verpakking is in full color geprint en heeft een hartvorm op de voorkant, met daaronder het woord 'LOVE', hetgeen het product doet opvallen. Daarnaast staat het woord 'mama' afgedrukt op de verpakking, zowel in het Catalaans als in de verschillende talen van de landen waarnaar het bedrijf zijn fruit exporteert. 

In lijn met de bedrijfsstrategie en -filosofie van Grufesa, die gericht is op het bieden van een betere en meer bevredigende ervaring aan de eindklant, heeft deze verpakking daarnaast de toegevoegde waarde dat hij recyclebaar en herbruikbaar is. De binnenkant van de kartonnen verpakking is namelijk vormgegeven als een kaart, zodat de gever zijn moeder nog wat mooie woorden kan meegeven op deze speciale dag.

De nieuwe verpakking bevat tevens de slogan 'The healthy berry', die terug te vinden is op alle producten van de handelsmerken van Grufesa. Het product is makkelijk te vervoeren, zodat het fruit overal en op elk moment van de dag direct gegeten kan worden. De verpakking is gemaakt van recyclebare materialen in overeenstemming met de duurzaamheidscriteria waaraan Grufesa wil voldoen in zijn inzet op milieubewustzijn.

 

Met dit soort speciale verpakkingen wil Grufesa tegemoet komen aan de verwachtingen op een markt die steeds veeleisender wordt en op zoek is naar aantrekkelijke producten die de emotie van de consument prikkelen.

“Innovatie en originaliteit zijn twee van de eigenschappen die ons gemaakt hebben tot een toonaangevend bedrijf in de sector. Deze kenmerken zijn terug te zien in deze nieuwe verpakking, die ideaal is om cadeau te doen, aangezien hij ontworpen is om de consument ertoe uit te nodigen het product aan zijn moeder te geven en haar zijn liefde op een andere manier te laten blijken", stelt Carlos Cumbreras, directeur van Grufesa. Hij geeft aan dat de aanpassing van verpakkingen "beantwoordt aan een steeds veeleisender consumentenprofiel. De consument vraagt om ervaringen die alleen kwaliteitsfruit, dat zowel van binnen als van buiten aantrekkelijk is, kan bieden."


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven