Del Monte wijt lagere winst gedeeltelijk aan daling bananenafzet

De netto-omzet van Del Monte in het eerste kwartaal van 2019 was € 1.026 mln, vergeleken met de € 983 mln van Q1 2018. De netto afzet steeg, vergeleken met de vorige periode, in het AGF en waarde-toegevoegde segment, vooral door de bijdrage van Mann Packing. De stijging viel gedeeltelijk weg door een lagere netto afzet in het bananensegment en de impact van ongunstige wisselkoersen in Europa en Azië. 

Del Monte heeft z'n AGF en kant-en-klare voeding in een nieuw segment samengevoegd genaamd 'AGF en waarde-toegevoegde producten'. Dit segment bevat ananas, meloen, non-tropisch fruit (appelen, druiven, citrus, blauwe bessen, aardbeien, peren, perziken, pruimen, nectarines, kersen en kiwi's), ander fruit en groenten, avocado's, gesneden groenten en fruit, voorbewerkte AGF, sappen, andere dranken, voorbereide maaltijden en snacks. Bananen blijven in het 'bananensegment'. Voor andere producten heeft het bedrijf een segment met de naam 'andere producten en diensten'. Dit segment bevat gevogelte en vleesproducten, plastic producten en derde partij vrachtdiensten. 

Mohammad Abu-Ghazaleh van Del Monte: "De verbeteringen die we in 2018 doorvoerden voor onze non-tropisch fruit, tomaten en meloenen genereerden verbeteringen voor Q1 in 2019."

De bruto winst voor Q1 2019 was € 82 mln vergeleken met € 94 mln in Q1 2018. De afname van de bruto winst werd veroorzaakt door het bananensegment, vooral vanwege een genormaliseerd aanbod op alle markten. De daling werd gedeeltelijk gecompenseerd door het AGF en waarde-toegevoegde segment. 

Klik hier voor het volledige rapport.


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven