Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Gerard van den Anker (NFO) “Uitdragen dat fruitteelt zoveel meer doet is belangrijk”.

De Fruitigste aftrap met de bloemetjes en de bijtjes

De campagne waarmee de NFO de fruitsector op de kaart zet, is dit teeltseizoen weer goed begonnen. Het eerste filmpje werd onlangs opgenomen tussen de bloeiende fruitbloesem en ruim één miljoen zoemende bijen met als boodschap “Gastvrij voor de bij”. Met een reeks van 7 filmpjes door “de Fruitigste meisjes” gaat deze campagne dit jaar heel Nederland informeren over de fruitteelt. Daarnaast worden vanuit de campagne ook open dagen georganiseerd en een ludieke publieksactie rond de hardfruitoogst.

“Wij willen laten zien hoe waardevol het is dat telers zoveel meer doen dan alleen het telen van fruit, vaak om de hoek gewoon in Nederland! Met de Fruitigste filmpjes geven we een inkijkje hoe fruittelers te werk gaan, bijvoorbeeld met hoeveel passie de telers en imkers samen omgaan met bijen,” aldus Gerard van den Anker – voorzitter Nederlandse Fruittelers Organisatie.

“Telers geven met graag met trots een kijkje in de keuken, dat geeft inzicht wat er allemaal komt kijken om tot een gezond topproduct te komen”, aldus van den Anker. “Deze campagne moet onze positie versterken als het gaat om waardering voor Nederlandse fruittelers, en daarmee de voorkeur vergroten voor het Nederlandse fruit. Ik ben ervan overtuigd dat we deze maatschappelijke waardering verdienen door de bewuste manier waarop de fruitteelt in Nederland werkt. En dat dragen we graag actief uit. Daarom is deze campagne voor ons zo belangrijk!”.

De campagne “de Fruitigste” is nadrukkelijk bedoeld om Nederland te informeren over met hoeveel zorg voor mens en natuur fruittelers hun fruit telen. Onder meer door te tonen hoe bewust Nederlandse telers omgaan met bijvoorbeeld nuttige insecten en wilde bijen. “Echte waardering krijg je alleen als je actief laat zien wat je doet en ook waar je aan werkt. Zo zijn we bezig aan een voortdurende zoektocht om zo duurzaam als mogelijk, maar met voldoende kwaliteit en rendement fruit te kunnen telen. Dat toont precies het vakmanschap van de Nederlandse telers, die aan de wereldtop staan als het om fruit telen gaat.”

Tijdens de Fruitigste Zachtfruitdagen op 13 en 14 juli of de Landelijke Fruitplukdagen in september kunnen mensen zelf de fruitboomgaarden bezoeken en van dichtbij komen bekijken.

Publicatiedatum: