Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Albert Heijn: Online foodomzet naar veelvoud van 5%

Supermarktketen Albert Heijn rekent erop dat het omzetaandeel van de foodverkopen online veel hoger gaat uitkomen dan 5%. De laagste inschatting bij ons is een veelvoud van dat percentage, aldus Sander van der Laan, algemeen directeur van Albert Heijn, tijdens het Najaarscongres van EFMI in Putten. Als bestuurslid van een beursgenoteerde onderneming kon hij echter geen concreet cijfer noemen. Professor Laurens Sloot sprak in zijn voordracht over een omzetaandeel van 5% voor online foodverkopen in 2025. 'Veel te laag", zo stelde Van der Laan. "Wij hebben iedereen uit het directieteam van Albert Heijn een schatting laten maken van de ontwikkeling van de online foodomzet en ik kan zeggen dat de laagste schatting een veelvoud is van die 5%", aldus de algemeen directeur van Albert Heijn.

bron: Distrifood
Publicatiedatum: