Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Wendy Bangels & Tim Pittevils, BP Fruitcraft

“De kwaliteit van de peer heeft het vertrouwen van de klant genekt”

Tholen – “Dat de hardfruitmarkt dit jaar om te huilen is, weet iedereen inmiddels, maar we zijn ook bang dat het dit jaar ook niet meer beter gaat worden. Iedereen hoopt het wel, maar de vooruitzichten zijn nog steeds niet al te best”, vertellen Wendy Bangels en Tim Pittevils van BP Fruitcraft. “Waar we momenteel wel positief over kunnen zijn, is het groeiseizoen van de nieuwe oogst. Als we kijken naar de bloesems, zien we mooie sterke bloemen. Dat betekent dat we dikke peren krijgen. Dit jaar lieten de maten van de peren het afweten, dus hopen we dat we volgend seizoen weer mooie dikke peren krijgen. Het begin is er.”


Tim Pittevils en Wendy Bangels

Hoewel er diverse oorzaken worden genoemd voor de slechte hardfruitmarkt dit jaar, is Wendy ervan overtuigd dat niet de overproductie voor de grootste problemen heeft gezorgd, maar de slechte kwaliteit. “We hebben zeker wel peren gezien van een mooie kwaliteit, maar helaas waren er ook heel wat slechte peren op de markt. Deze peren hebben het vertrouwen van de klant genekt en de goede peren hebben hieronder geleden.” Tevens moet er op politiek gebied ook wat gebeuren. “De manier van het vermarkten van appelen en peren zou al jaren anders moeten.Er wordt wel over gesproken, maar er komt niets concreets uit. Er staan nu al een hoop telers op het randje, die geen klappen meer kunnen hebben”, aldus Tim.

Omdat Wendy en Tim geboren en getogen zijn in de fruitsector, begrijpen ze in wat voor positie de telers momenteel verkeren. “Het is vreselijk om te zien dat sommige telers hun bedrijf, wat al jaren in de familie is, moeten verkopen. Daarom zijn we BP Fruitcraft juist gestart. We zijn geen traditioneel handelsbedrijf, maar juist de schakel tussen de teler en de handel. Door zoveel mogelijk met jaarprijzen te werken en zoveel mogelijk op contract te verkopen kunnen we de teler een zekerheid bieden, die ongetwijfeld in deze tijden van veel waarde kan zijn”, besluiten de heren.

Voor meer informatie:
Wendy Bangels
Tim Pittevils
BP FruitCraft
Heerstraat 16A
3470 Kortenaken
W: +32(0)470 95 10 32
T: +32 (0) 470 95 79 05
wendy@bpfruitcraft.com  
tim@bpfruitcraft.com  
www.bpfruitcraft.com