Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuw merk biologische Medjoul dadels in Europa op de markt

Een Californische teler van Medjoul-dadels wil de categorie nieuw leven inblazen door zijn dadels te positioneren als onderdeel van een bewuste levensstijl. Joolies Organic Medjool Dates staat op het punt haar biologische dadels in de VS en Europa op de markt te brengen. Het bedrijf is verticaal geïntegreerd en teelt al bijna twee decennia lang dadels in de Coachella Valley, in Californië. 

Volgens directeur Mark Masten was zijn bedrijf één van de eerste in de Verenigde Staten dat startte met de teelt van biologische Medjoul dadels. "De familie Kohl, die het bedrijf oprichtte, was altijd voorstander van gezonde voeding," legt hij uit. "Thuis aten ze al biologisch en daarom besloten ze hun volledige teeltbedrijf, dat 202 hectare telt, om te schakelen naar biologisch. Sindsdien is het bedrijf een samenwerking tussen Kohl Family en Venice Brands aangegaan en is het hun missie om de vertrouwde dadel het imago van een smakelijke en gezonde snack te geven."

Potentieel gezonde snack-segment benutten
Joolies werd tijdens de Expo West in Anaheim geïntroduceerd en het bedrijf is van plan om de lijn in het voorjaar bij Amerikaanse supers te introduceren. De verse biologische dadels zijn heel verkrijgbaar, ontpit en als stroop.  

"We werken momenteel aan de laatste voorbereidingen en de planning voor de afzet vanaf medio mei," vervolgt Masten. "De verse biologische Medjoul dadels zijn nu ook als stroop verkrijgbaar. Het is bekend dat mensen duizenden jaren geleden al dadelstroop gebruikten en tegenwoordig gebruikt men het als een veelzijdige suikervervanger."

Amanda Sains, brandmanager van Joolies, vertelt dat het bedrijf mogelijkheden zag binnen het segment gezonde snacks en haar Medjoul dadels in de spotlight wilde zetten. "Populaire merken maken producten op basis van dadels en consumenten creëren recepten die ze posten op sociale media," merkt ze op. "De dadels zelf krijgen weinig erkenning. Daarom zien we mogelijkheden om van Joolies een herkenbaar snackmerk te maken. Medjoul dadels worden veel gegeten en worden overal ter wereld als gezonde snack beschouwd. Reislustige 'foodies' zijn de doelgroep bij wie Joolies het meest aan zal spreken, verwachten we."


Mark Masten en Amanda Sains tijdens de Expo West in Anaheim in maart

Het bedrijf heeft dit gedaan door een innovatieve verpakking te ontwikkelen, met een kleurrijk logo, waarbij ook aan duurzaamheid is gedacht. "We hebben samengewerkt met Hatch Design in San Francisco voor de branding en het ontwerpen van de uitschuifbare tray," vertelt Masten. "Duurzaamheid is belangrijk voor ons dus we hebben ervoor gezorgd dat de verpakking van gerecyclede materialen is gemaakt en zelfs ook weer gerecycled kan worden. We bedachten ook de naam 'Californian Palm Tree Candy', die ernaar verwijst dat onze Medjoul dadels een heerlijk zoete traktatie zijn die aan palmen groeien!  

Containers onderweg naar Europa
Naast de Amerikaanse markt zal ook de Europese markt binnenkort kennis kunnen maken met Joolies dadels. Masten zegt dat er momenteel een aantal containers in de haven van Antwerpen zijn aangekomen die bedoeld zijn voor de groothandel. In eerste instantie zal het bedrijf de biologische Medjoul dadels in dozen van 5 kilo verkopen met als doel later ook consumentenverpakkingen te introduceren.

"De Joolies dadels hebben de haven van Antwerpen al bereikt en we hebben een aantal bedrijven in Europa benaderd voor de afzet van de dadels op de Europese markt. We hebben een vertegenwoordiger in België die ons helpt met de afzet. Later dit jaar willen we ons product introduceren bij grote supermarktketens in Europa, eerst met bulkverpakkingen waarna later dezelfde consumentenverpakkingen als in de Verenigde Staten zullen worden geïntroduceerd. In Europa kunnen we een directe link tussen de klant en Californië vormen." 

"Geteeld in Californië" garantie voor kwaliteit
Het bedrijf richt haar pijlen ook verder dan Europa op markten als Dubai en Australië. Masten legt uit dat 'geteeld in Californië' een belangrijke factor vormt voor veel potentiële klanten wereldwijd. "Mensen over heel de wereld zijn dol op Californische dadels," vertelt hij. "Dit geldt overigens voor alle producten die in Californië worden geteeld. Het is als het ware een garantie voor kwaliteit geworden. Joolies is één van de grootste Medjoul telers in de Verenigde Staten en verkeert daarom in een geweldige positie om dit kwaliteitsproduct wereldwijd op de markt te brengen."

Hij sluit af door te benadrukken dat de trend voor biologische en gezonde voeding groeit op de markten waar het bedrijf Joolies wil introduceren. "De markt voor bio groeit, zowel in Europa als in Dubai. Mensen zijn steeds bewuster met gezonde voeding en snacks bezig en deze trend wil Joolies benutten. We zijn klaar om verandering te brengen in het beeld dat consumenten van dadels hebben omdat ze eigenlijk ideaal zijn als snack."

 

Voor meer informatie:
Amanda Sains
Joolies Organic Medjool Dates
Ph: +1 (703) 980-8441
amanda@joolies.com
www.joolies.com

Publicatiedatum: