Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Carrefour test 'low cost' hypermarkt

Carrefour test in het Zuid-Franse Avignon een nieuw concept om zijn hypermarkten nieuw leven in te blazen: een winkel met zeer lage prijzen en een kale aankleding. De nieuwe formule luistert naar de naam Carrefour Essentiel. Dat schrijft LinĂ©aires.  Het is ongetwijfeld even wennen voor de klanten van Carrefour in Avignon. De onrendabele Carrefour hypermarkt kreeg een make-over die niet inzet op beleving, zoals vele andere supermarkten, maar net het tegendeel doet. Er zijn grote borden die de shoppers wijzen op onklopbare prijzen, vlakbij de inkom is er een outletruimte en een traditionele promotieafdeling. Opvallend is de kale aankleding in de winkel: voeding wordt uitgestald op magazijnrekken en paletten. Op alle versafdelingen is zelfbediening behalve de beenhouwerij, die in handen is van een derde partij. Er is een grote afdeling bio, nog altijd een groeimarkt, maar de afdeling non-food werd stevig ingekrompen. Ook in de totale oppervlakte van de hypermarkt werd gesnoeid: de winkel ging van 10.500 m2 naar 7.500 m2, terwijl het assortiment van 32.000 naar 15.000 referenties ging.  

Publicatiedatum: