Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Caroline Kiening, Kiening Gemüsebau:

"Speciale lentekruiden, zoals ananassalie, goed ontvangen"

Voor veel telers en middelgrote handelsondernemingen zijn kruiden in pot een interessant product waardoor een bepaalde groep consumenten aangesproken wordt. Het Beierse groenteteeltbedrijf Kiening breidt z'n assortiment kruiden al een aantal jaren uit. Nu in de lente focussen ze zich op speciale rassen zoals ananassalie, waarvan de oogst deze week begon volgens Caroline Kiening. 

Georg Kiening bij een kraam in de Munich Gärtnerhalle

Uitgebreid assortiment kruiden
Ananassalie is een interessante niche voor het groentebedrijf, vooral in de lente. "Dit ras staat exclusief bekend als potkruiden en vormt het leeuwendeel van ons kruidenassortiment. De potten worden aan onze kraam op de groothandelsmarkt in München, via direct marketing en in onze bedrijfswinkel verkocht. Ondertussen bestaat ons kruidenassortiment uit 40 verschillende rassen." 

De meer speciale rassen zijn over het algemeen in de lente verkrijgbaar. Later in het seizoen neemt het basisassortiment die plek in met vooral tijm, basilicum en munt. "Basilicum is jaarrond verkrijgbaar en wordt op grotere schaal geteeld. Deze klassiekers genereren een constante afzet. Dit in tegenstelling tot de modetrends, waarvan de vraag vooral even hoog is en daarna weer afneemt."

Lokaal en seizoengebonden
Het assortiment van het familiebedrijf bestaat naast kruiden uit meer dan 30 soorten groenten. De meeste producten gaan direct naar de retail met groothandelaars of naar bedrijfswinkels. Verschillen tussen deze individuele markten zijn goed merkbaar. "Directe verkopers besteden minder aandacht aan de prijs en meer aan de versheid, smaak en lokaliteit. Vooral voor deze klanten zijn de herkomst en de seizoengebondenheid van de producten het meest belangrijk."

Voor meer informatie:
Gemüsebau Kiening GbR.
Inh. Georg Kiening
Bajuwarenstraße 6
Karlsfeld
+49 8131 25055
gkiening@gmx.de 
www.kiening-gemuese.de/betrieb/  
Facebook

Publicatiedatum: