Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Chiquita lanceert Snapcodes ter ere van Wereldbananendag

Chiquita en social media platform Snapchat gaan een samenwerking aan ter ere van Wereldbananendag op 17 april.  Deze samenwerking biedt consumenten de mogelijkheid om op een speelse manier te interacteren met de Chiquita banaan. Tot eind mei zijn er op zo’n 200 miljoen bananen drie verschillende snapcodes te vinden op de iconische blauwe sticker. Door de codes te scannen, ontstaan er nieuwe belevenissen met het merk.

De Snapchat campagne bevat drie filters: World Lens, waarbij Snapchatters om worden gevormd tot een dansende Chiquita banaan, Face Filter doopt gezichten van mensen om tot een banaan en tot slot Game Filter. Deze laatste filter is een spel waarbij Snapchatters de mogelijkheid krijgen om vallende bananen op te vangen in een fruitmand om zo punten te scoren.

“Bananen zijn een van de meest verkochte producten in de supermarkt, waardoor ze op bijna elke keukentafel wel te vinden zijn”, geeft Peter Bolijn, Manager Marketing bij Chiquita Nederland aan. “Wij zijn het eerste merk in de AGF-categorie die de visuele herkenningstechnologie van Snapchat activeert. Het biedt ons een unieke gelegenheid om onze blauwe sticker als krachtig middel in te zetten richting Millennials en Generatie Z en hen de mogelijkheid te geven op een speelse manier te interacteren met ons merk”.

Deze stickeractie staat niet op zichzelf. Al decennia lang ontwikkelt Chiquita speciale edities van zijn blauwe sticker om op een leuke en vrolijke manier te communiceren met zijn consumenten. Naast het speelse element benadrukken deze stickers ook de hoge kwaliteit, de geweldige smaak en het duurzame karakter van de Chiquita banaan. Het zogeheten “Behind the Blue Sticker” initiatief, het duurzaamheidsprogramma van Chiquita, behelst onder meer verschillende innovaties op het gebied van plantagebeheer en logistiek, de impact op afval, CO2-reductie, besparing van water en nog veel meer.

Voor meer informatie over deze samenwerking, ga naar www.chiquita.nl/snapchat of deel je creatie op social media met de hashtag #ChiquitaBanana.

 

Publicatiedatum: