De Amerikaanse agf-branchevereniging Produce Marketing Association (PMA) heeft een samenwerking met de National Association of Convenience Stores (NACS) bekend gemaakt die bestaat uit het gebruik maken van afbeeldingen van karakters uit Sesamstraat om de afzet van groenten en fruit te promoten.
De campagne heet Eat brighter! en laat Pino en Elmo helpen in de promotie van AGF. Leden van NACS krijgen de gelegenheid om een eenmalige bijdrage te betalen voor het verkrijgen van beeldmateriaal van de bekende Sesamstraters voor verpakkingen en marketing materiaal.
Sesamstraat staat voor betrouwbaarheid. Het programma zelf heeft wekelijks 6 miljoen kijkers. Uit onderzoek is gebleken dat kinderen 31% meer groenten en fruit eten als die gepromoot zijn door een figuur uit Sesamstraat. Telers die gebruik maken van het Eat brighter! programma melden een afzetstijging van 5,3%.
NACS heeft 1.900 retailers en 1.800 telers uit meer dan 50 landen als lid. Het werd in 2017 de eerste vereniging die zich op retail focuste die zich verbond met de Partnership for a Healthier America.
Aan het begin van het jaar maakte Sesam Workshop bekend dat het hele jaar in het kader van het 50-jarig bestaan van Sesamstraat komt te staan. Deze aandacht komt telers, retailers en nieuwe partners ten goede.