Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Worden Sweet Purple Sprouts net zo’n hit als de groene spruiten?

"Ja, ik denk zeker dat de Sweet Purple Sprouts een plaats gaan veroveren naast hun grote broer de groene spruit’, zegt Sandra van der Veer, verantwoordelijk voor product- en conceptontwikkeling bij Van Nature. ‘Al zal het wel zijn tijd nodig hebben.’ In het najaar van 2017 is Hazera Seeds met  Van Nature om de tafel gaan zitten: is er interesse voor een door Hazera ontwikkeld nieuw ras paarse spruiten? Dit was het begin van de samenwerking tussen Van Nature teler Eelco van Putten, Hazera en de handelspartners om de nieuwe paarse spruit te introduceren op de markt.

Consumenten op de Grüne Woche reageerden positief op de nieuwe paarse spruit.

De nieuwe spruit heeft een mooie diep paarse kleur en een zoete, nootachtige smaak. Ook het behouden van de paarse kleur tijdens het koken is een belangrijke positieve producteigenschap. Om een goed beeld te krijgen van dit nieuwe ras ten opzichte van het bestaande ras, heeft Van Nature in januari 2018 een test gedaan met haar consumentenpanel. De panelleden kregen beide rassen thuisgestuurd om mee te koken.

Sweet Purple Sprouts
Naast het consumentenonderzoek hebben de deelnemende handelspartners samples uitgezet naar hun klanten. De reacties uit het consumentenonderzoek en van klanten uit de retail en foodservice waren positief. Daarom is besloten een merknaam en logo te ontwikkelen: Sweet Purple Sprouts. Sandra: ‘Deze naam geeft precies aan wat het product is, een mooie paarse spruit met een zoete nootachtige smaak.’

Om de Sweet Purple Sprouts herkenbaar in de markt te zetten, zijn ook eigen etiketten ontwikkeld. Het viel voor de projectgroep niet mee om een keuze te maken uit de logo- en etiketopties. Sandra: ‘Daarom hebben we het consumentenpanel van Van Nature nogmaals ingezet. Het gaat tenslotte om wat de klant en de consument mooi vinden en niet wat we zelf het mooist vinden.’

Grüne Woche
Van Nature was ook twee dagen aanwezig op de Grüne Woche. Daardoor had de projectgroep de mogelijkheid een onderzoek te doen onder consumenten op de Duitse markt. ‘We hadden een kok die twee heerlijke gerechtjes bereidde met Sweet Purple Sprouts om voor te schotelen aan de Duitsers. En dat viel in de smaak. De reacties van de Duitse consument nemen we mee in onze evaluatie om te bepalen hoe we seizoen 2019/2020 de Sweet Purple Sprouts verder op de markt zullen gaan zetten.’

Bron: Relatiemagazine MEER, Van Nature

Voor meer informatie:
Van Nature
Sandra van der Veer
Tel: +31 180 696807
contact@nature.nl
www.nature.nl/nl/

Publicatiedatum: