In de zoektocht naar de meest duurzame verpakking voor biologische groenten en fruit komt Eosta na Natural Branding lasertattoos, citrusnetjes van cellulose en verpakkingen van suikerriet opnieuw met een hoogtechnologische innovatie: Invisible-Plastik. Eosta is het eerste bedrijf dat deze nieuwe technologie gebruikt voor het verpakken van groenten en fruit.
Invisible-Plastik werd oorspronkelijk ontwikkeld door het Nieuw-Zeelandse bedrijf Matha Neetur. Vergeleken met echte plasticverpakkingen heeft Invisible-Plastik diverse voordelen voor zowel de gebruiker als het milieu. Het product ziet er onverpakt uit, iets wat op grote waardering van consumenten kan rekenen in deze tijd. Duurzaamheidsmanager Michaël Wilde: "Veel consumenten ergeren zich rot aan onnodige verpakkingen, zeker als het om biologische producten gaat. Invisible-Plastik is de perfecte oplossing omdat het zo goed als onzichtbaar is en daarnaast zeer milieuvriendelijk."
Omdat de verpakking onschadelijk is voor de gezondheid en in principe gegeten kan worden, komt hij niet terecht in het milieu: goed nieuws voor iedereen die zich zorgen maakt over de plastic soup. Michaël Wilde: "Wij hebben getest met meer dan 50 soorten groenten en fruit en dat leverde zeer positieve reacties op. Bij supermarkten in Zweden en Estland leverde het verpakken in Invisible-Plastik een 50% omzetstijging op voor sinaasappelen, paprika's en tomaten."
Michaël Wilde vervolgt: "Bij Eosta zijn wij altijd op zoek naar de meest duurzame verpakkingen voor onze biologische producten. Invisible-Plastik geeft ons opnieuw de mogelijkheid om onze klanten te helpen om onnodige, milieuvervuilende plasticverpakkingen uit te bannen. We bieden het daarom de eerste maand gratis aan ter kennismaking. Omdat wij het belangrijk vinden dat steeds meer bedrijven plasticvrij gaan werken, delen wij graag deze technologie met collega's. Samen kunnen wij echt een vuist maken."
Eosta is Europees marktleider in biologische groente en fruit en won verschillende prijzen met haar duurzame campagnes en verpakkingsinnovaties zoals Natural Branding. Onder het 'trace & tell' merk Nature & More lanceerde Eosta campagnes die internationale aandacht kregen, zoals The True Cost of Food en Save Our Soils.
Neem voor meer informatie en een monster contact op met:
Michaël Wilde
michael@eosta.com
06 20535063
Eerste kivocado's gearriveerd bij Willem Dijk AGF
De ontwikkelingen in de AGF-sector staan niet stil, mutanten in de hardfruit sector worden opgevolgd door citrus mutanten. Het telen van pitloze varianten is al geen abracadabra meer evenals de steenfruit varianten uit Zuid Afrika en Chili. Nu word er in Nairobi (Kenia) hard gewerkt aan een Kivocado. Door de droogte in Kenia hebben enkele van de 20.000 kleine boeren de afgelopen jaren een deel van de plantages opgeofferd aan kiwiplanten (actinidia atlas). Hiermee houden ze meer vocht vast in de extreem droge periode. Nu blijkt dat de actinidia atlas een mannelijke plant is. Deze draagt dus geen vruchten maar produceert wel bloemen die nodig zijn voor de bevruchting van een vrouwelijk geslacht. Een kruisbestuiving heeft plaats gevonden met de avocado i.p.v. met de vrouwelijke kiwi variant actinida hayward. Een bijzondere gebeurtenis met een bijzondere vrucht. De telers zijn met dit proces aan de gang gegaan en de eerste kivocado zijn reeds geëxporteerd naar Europa. Willem Dijk AGF BV heeft hiermee de primeur.
Let op de datum van vandaag...
Voor meer informatie:
Willem Dijk AGF
Het Wolbert 1-11
7547 RA Enschede
+31(0)53 486 47 52
+31(0)6 1515 01 76
willemjr@willemdijk.nl
www.willemdijk.nl