Chiquita heeft bekend gemaakt samen te zullen gaan werken met Snapchat om consumenten op 17 april een geweldige Wereldbananendag te bezorgen. Tot eind mei zullen zullen 200 miljoen blauwe stickers op Chiquita-bananen voorzien zijn van een Snapcode.
De Snapchat-campagne omvat World-filter, Face-filter en Gamified-filter. Het World-filter tovert Snapchat-gebruikers om tot de dansende Chiquita-dame. Het Face-filter tovert hun gezichten om tot Chiquita-bananen en het Gamified-filter nodigt Snapchat-gebruikers uit om vallende Chiquita-bananen in een fruitschaal op te vangen en punten te scoren.
"Bananen behoren tot de meest verkochte producten in supermarkten. Het product staat vrijwel bij ieder gezin op tafel," vertelt Janie Postell, verkoopdirecteur bij Chiquita Noord-Amerika. "Chiquita is het eerste merk dat de visuele herkenningstechnologie van Snapchat naar het AGF-schap brengt. Dit biedt Chiquita de unieke kans om haar iconische blauwe stickers op een leuke en toepasselijke manier te benutten als krachtig klantcontactmoment met millennial- en generatie Z-consumenten."
Van links naar rechts: World Lens, Face Lens en een Gamified Lens
De Snapchat-campagne zal met ondersteuning van het creatieve bureau Dffrt Media begin april van start gaan in de Verenigde Staten en in de weken daarna uitgerold worden naar de rest van de wereld. De bananen met de Snapcodes zullen vier weken lang in het schap liggen.
Chiquita vertelt dat het al decennia lang speciale edities van haar bekende blauwe stickers uitbrengt. De nieuwste campagne met Snapchat bewijst dat Chiquita in staat is om op een speelse en vrolijke manier met haar klanten in contact te komen. Naast het speelse element herinnert de blauwe sticker de consument er tegelijk aan dat het Chiquita-merk staat voor een duurzaam product van hoge kwaliteit met een geweldige smaak. Om deze reden is ook het 'Behind the Blue Sticker'-initiatief gericht innovatie op het gebied van plantagebeheer, CO2-reductie, waterbesparing en schoner transport.