Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Visbeen-chauffeurs over nieuwe LZV die rijdt op LNG:

"Het tanken is al bijna routine geworden"

Chauffeurs Brian Stoutjesdijk en Leon de Blok van Visbeen Transport hadden de eer om als eerste te rijden met de nieuwe LZV. Brian schreef er een stukje over:

"Het heeft wat langer geduurd dan gepland, maar daar staat hij dan… Onze nieuwe motorwagen t.b.v. LZV. Geen DAF deze keer, maar Scania! Op zich niet zo bijzonder misschien, totdat je moet gaan tanken: de auto rijdt namelijk niet op Diesel, maar op LNG!

LNG is een vloeibaar aardgas. Het gas wordt afgekoeld tot een temperatuur van -162 °C waardoor het vloeibaar wordt. De tankprocedure is daarom dus iets anders dan dat we gewend zijn. Alle chauffeurs die (graag) LZV mogen rijden weten dit inmiddels. We hebben hiervoor allemaal een cursus gevolgd.

Tijdens het schrijven van dit stukje rijden Leon en ik een week met de auto. We zijn nog in de beginfase en moeten nog een beetje uitvinden wat de actieradius met volle tank is. Ook de tanklocaties liggen niet voor het oprapen, maar in het traject wat wij dagelijks rijden komen we gelukkig aardig uit.

We hadden beiden geen idee wat ons te wachten stond. Scania? 410 pk? Met LZV? Op LNG? Gaat dat wel? Ja dus! De auto doet het gewoon goed, rijdt comfortabel en het tanken is al bijna routine geworden. LNG de toekomst? Wie weet! Op naar een 2e op LNG rijdende LZV!

Bron: Visbeen Transport

Publicatiedatum: