Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Première in Globus-filiaal Keulen: biofruit-academie gaat van start

"We merken een sterk stijgende vraag naar premium-bio"

De biofruit-academie gaat van start. Deze reeks bijeenkomsten van biofruit, een bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft op de verkoop van premium biofruit en bio-groenten, richt zich direct op de consumenten in de supermarkt. Deze moeten ervaren hoe veelzijdig, culinair waardevol en rijk aan voedingsstoffen men zich met bio-producten kan voeden. Het bedrijf heeft speciaal voor de academie een gourmetkok geregeld. Zij tovert gerechten uit biologische producten die iedereen thuis na kan koken.

Meerdere tientallen bezoekers kwamen laatst naar de groenten- en fruitafdeling van het Globus-filiaal om de bekende Duitse gourmetkok Petra Baudis-Wiedenhöfer op de vingers te kijken. In het kader van 'Organic Tasting' bereidde zij meerdere gangen die direct daarna geproefd, opgegeten en beoordeeld werden. De recepten konden ook mee naar huis worden genomen. Daarnaast kreeg iedere deelnemer een 'bio-probeertasje' met daarin lokale producten.

"Stijgende vraag naar premium-bio"
"We willen reclame maken voor bio en duidelijk maken dat biologische voeding voortreffelijk en duurzaam kan zijn. Bio is al lang uit de niche gekomen: we merken een sterk stijgende vraag naar premium-bio", zegt biofruit-directeur Dirk Salentin. Zijn bedrijf levert niet alleen bio-groenten en biofruit aan supermarkten, maar houdt zich ook bezig met de ideale presentatie van deze producten in de supermarkt. In veel winkels presenteert men biofruit zelfs als shop-in-shop-oplossing in een eigen bio-wereld. De vraag en omzet hebben zich zo op sommige plaatsen verveelvoudigd.

"Inkopen doen wordt tegenwoordig steeds meer tot een belevenis. Wie niet naar de discounter gaat, verwacht een bijzonder uitgebreid, hoogwaardig assortiment en een uitstekende productpresentatie. Dat geldt des te meer voor bio op de versafdeling", aldus Dirk, die met zijn biofruit-academie ook een brug wil slaan tussen de supermarkt en de consumenten.


Directeur Dirk Salentin van biofruit

Vertrouwen in het biokeurmerk 
"De klanten worden veeleisender. De verwachtingen aan duurzaamheid en transparantie worden groter. Informatie is belangrijk, juist om het vertrouwen in het biokeurmerk te versterken. Met deze opgave moeten supermarkten zich tegenwoordig bezighouden", zegt hij. Een bijzonder goed gesorteerde groenten- en fruitafdeling, in het bijzonder met bio-producten, is tegenwoordig bijna de enige kans om zich als supermarkt te onderscheiden van de discounter.

En zo heeft het Organic Tasting, dat voortaan regelmatig in verschillende supermarkten in het Rheinland plaats zal vinden, meteen meerdere positieve aspecten: de consumenten leren de kwaliteitsverschillen tussen conventionele en bio-producten zelf kennen, de inkoopbeleving wordt versterkt en waardevolle informatie wordt uitgewisseld. "Eten, dat is leven", weet Dirk Salentin. Dat lijken ook de bezoekers van het 'Organic Tasting' zo te zien, want de reacties waren ronduit positief. "Bio moet een belangrijkere positief krijgen", waren zowel de bezoekers alsook de organisatoren het met elkaar eens.

Voor meer informatie:
biofruit GmbH
Geschäftsführer: Dirk Salentin
Am Langen Graben 5, D-52353 Düren
Telefon: +49 (0) 2421 / 69 35 4-0
Telefax: +49 (0) 2421 / 69 35 4-18
E-mail: info@biofruit.de 
Internet: www.biofruit.de  

Publicatiedatum: