Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Camposol consolideerde positie als grootste Peruaanse blauwe bessenexporteur in 2018

Kort voor het Global Berry Congress heeft Camposol bekend gemaakt dat het zich met een export van meer dan 24.000 ton in 2018 de grootste blauwe bessenexporteur van Peru mag noemen. Het bedrijf, dat gezinnen over de hele wereld van gezonde producten voorziet, zal tevens sponsor zijn van het Global Berry Congress dat van 25 tot 27 maart in Rotterdam gehouden wordt. 

Camposol begon in 2011 met de export van blauwe bessen en exporteerde in 2018 24.871 ton, wat neerkomt op een groei van 82% ten opzichte van het jaar daarvoor. Gedurende dezelfde periode nam de productie met 88% toe: van 13.990 tot 26.256 ton. Noord-Amerika is nog altijd de belangrijkste markt met een aandeel van 60% in de totale export, gevolgd door Europa (27,2%) en Azië (11,4%).

Directeur Jorge Ramírez: "We zijn zeer tevreden over de ontwikkeling van ons merk The Berry that Cares (TBTC). In 2018 overtrof de oogst onze ramingen en waren de marktomstandigheden ook beter dan we hadden verwacht. TBTC was ons eerste initiatief en vanaf nu hebben we onze duurzame bedrijfsfilosofie uitgebreid met de slogan: 'Camposol Cares from Farm to Family'."

In het kader van haar handelsstrategie is het bedrijf sterk aanwezig op digitale media, zoals Facebook, Instagram, Linkedin, YouTube en haar eigen website en blog, waar consumenten informatie kunnen vinden over een gezonde levensstijl. Camposol Cares heeft al meer dan 100.000 volgers op Facebook maar richt zich ook op Instagram, dat steeds populairder worden onder haar doelgroep. 

"Dit succes bevestigt dat de content die Camposol op sociale media aanbiedt, aansluit bij de interesses van consumenten die op zoek zijn naar gezond fruit dat geteeld is volgens de strengste standaarden voor maatschappelijk verantwoord ondernemen en het milieu. We zijn voortdurend in contact met onze klanten en we stellen hun ideeën en suggesties op prijs omdat deze ons inspireren om nog meer te innoveren," aldus Ramírez.  

Volgens de directeur zal de export van Peru van het afgelopen seizoen vrijwel gelijk zijn aan die van Chili. De komende jaren zou Peru Chili weleens voorbij kunnen streven. De blauwe bessen van Camposol worden momenteel al in 20 van de top 25 van grootste supermarktenketens verkocht en voor 2019 voorziet Camposol een verdere groei op alle markten. 

"Op basis van onze belangrijkste markten, de Verenigde Staten en Europa, zijn onze groeiperspectieven voor China, Japan en overige markten in Azië goed. Onze grote investeringen in technologie zijn het bewijs dat we ervan overtuigd zijn dat blauwe bessen een relevant product in ons aanbod zullen blijven," vervolgt Ramírez. "Het feit dat we recent door Win Chain gekozen zijn als strategische blauwe bessenleverancier (naast avocado's) voor Alibaba in China bevestigt dat er wereldwijd grote kansen voor dit product liggen," aldus Ramírez. 

 

Voor meer informatie:
Francesca Carnesella
Camposol S.A. 
Tel: +51-1- 634 41 00 
Email: fcarnesella@camposol.com.pe  
www.camposol.com.pe

Publicatiedatum: