The Fruitery

Britse zachtfruitteler Chambers gaat zelf ready-to-eat-producten maken

Chambers, een Britse zachtfruitteler, zal tijdens het International Food and Drink Event (IFE) de oprichting van The Fruitery bekend maken, een nieuwe divisie voor ready-to-eat producten. De nieuwe divisie is het resultaat van het voortdurende streven naar innovatie van het bedrijf. Chambers is de eerste gespecialiseerde fruitteler in het Verenigd Koninkrijk die investeert in een eigen faciliteit voor bewerkt fruit. The Fruitery zal het voor Chambers mogelijk maken om huismerkproducten te leveren en foodservicebedrijven te laten concurreren op de groeiende markt voor kant-en-klare fruitsnacks.

Met dit nieuwe initiatief bouwt Chambers voort op haar bestaande erfgoed (1952) als gespecialiseerde teler van frambozen, bramen, aardbeien, kersen en later ook blauwe bessen. Het bedrijf is er in geslaagd om haar teeltcapaciteit ook buiten het Britse groeiseizoen uit te breiden door het oprichten van overzeese teeltbedrijven op het Iberisch schiereiland en in Polen, Peru en Bulgarije. Daarnaast is Chambers de samenwerking aangegaan met partner-telers over heel de wereld om jaarrond een ononderbroken aanvoer van vers premium zachtfruit aan haar klanten te kunnen garanderen. Of het fruit nu in het Verenigd Koninkrijk of elders geteeld is, het bedrijf houdt zich altijd aan haar belofte om haar klanten alleen het beste fruit direct van haar telers te leveren. Goed voorraadbeheer, strenge kwaliteitscontroles en moderne bewaarfaciliteiten stellen Chambers in staat om uitsluitend fruit van de hoogste kwaliteit te leveren. Chambers houdt zich ook bezig met het verpakken en vervoeren van de producten en heeft hiervoor de beschikking over haar eigen gecertificeerd (BRC AA+) pakstation en een vloot koelwagens zodat de producten nog dezelfde dag kunnen worden afgeleverd. 

De introductie van The Fruitery, dat geheel verantwoordelijk zal zijn voor de productie van een lijn kant-en-klare zachtfruit producten, is een logische uitbreiding van het bestaande aanbod van Chambers en komt tegemoet aan de groeiende vraag naar mixverpakkingen. Het bedrijf heeft flink geïnvesteerd in de €2,3 miljoen kostende ultramoderne faciliteit, die het mogelijk maakt fruit binnen een uur na de pluk te koelen en verwerken. Er worden regelmatig laboratoriumtesten gedaan om ervoor te zorgen dat er altijd volgens de strengste hygiënevoorschriften wordt gewerkt. Het feit dat het fruit direct van het teeltbedrijf komt, zorgt er niet alleen voor dat het van uitmuntende kwaliteit is maar ook dat het over minder grote afstanden vervoerd hoeft te worden, 100% traceerbaar is, terwijl de efficiënte, kortere toeleveringsketen de houdbaarheid met wel twee dagen verlengt.

Het assortiment van The Fruitery bestaat uit een mix van vier of vijf fruitsoorten in snackverpakkingen van 160, 220 en 240 gram; een blauwe bessenverpakking van 80 gram; een mix van aardbeien, appel en druiven in verpakkingen van 130 en 160 gram; een mix van aardbei en appel in 130 en 160 gram; een mix van aardbeien en druiven in 130 en 160 gram. Daarnaast bestaat de mogelijkheid voor een 'catering pack' (van 600 gram, 1 of 1,5 kilo) in verschillende samenstellingen. 

Directeur Tim Chambers over de nieuwe divisie: "Mijn familie houdt zich al generaties lang bezig met de fruitteelt. Het huidige bedrijf werd in 1952 opgericht. De laatste jaren onderscheiden wij ons van andere bedrijven in de manier waarop wij onze producten vermarkten en deze is in meerdere opzichten gunstig voor onze klanten. Ons assortiment biedt klanten toegang tot premium fruit dat direct van onze teeltbedrijven afkomstig is. Onze toeleveringsketen is duurzaam en transparant en de producten zijn te allen tijde te traceren. Klanten hebben daarom vertrouwen in onze producten. Door de weg van veld naar pakstation te verkorten, ontvangt de klant gegarandeerd het meest verse fruit, dat langer houdbaar is en een kleinere CO2-voetafdruk heeft (minder 'voedselkilometers'). Dit is een formule voor succes die ons in staat heeft gesteld het vertrouwen te winnen van grote huismerken. Met The Fruitery worden onze ervaring, expertise en bestaande zakenrelaties benut om ons portfolio te diversifiëren en beter tegemoet te komen aan de vraag van onze klanten naar premium mixverpakkingen voor zachtfruit. Deze snackverpakkingen sluiten perfect aan bij de huidige voedseltrends en beantwoorden ook aan de groeiende consumentenvraag naar verse, lokale producten."

www.thefruitery.co.uk 


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven