Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Delytics vergroot herhaalaankopen van zachtfruit, kersen en druiven

Dankzij de mogelijkheid om het zuurgehalte van individuele fruit te analyseren, kan Delytics het aantal herhaalaankopen van onder meer frambozen, druiven en kersen een boost geven. 

Delytics is gespecialiseerd in het verhogen van de consumentenacceptatie en herhaalaankopen van fruit door de eetkwaliteit te verbeteren zodat deze beantwoordt aan de gewenste smaakervaring van consumenten op specifieke doelmarkten. 

Delytics analyseert zowel de brix als het zuurgehalte van individueel fruit om zo een beeld te krijgen van het volledige spectrum aan smaken en variaties in rijpingsgraad tussen percelen, trossen en punnets. Deze informatie stelt het bedrijf in staat om al voor de oogst voorspellingen te doen over de consumentenreactie en rijpheidsstandaarden aan te bevelen om een consistente, goede eetervaring te kunnen garanderen. 

Delytics-directeur Mark Loeffen: "Het testen van fruit afzonderlijk levert waardevolle informatie op die je niet krijgt wanneer je traditionele titratie toepast voor het meten van het zuurgehalte, waarvoor het sap van meer fruit gemengd dient te worden. Ons doel is om de juiste rijpheidsstandaarden te bepalen die ervoor zullen zorgen dat het fruit aan de smaakverwachtingen van de consument voldoet. Wanneer we hierin geslaagd zijn dan helpen we met het opstellen van een systeem om er zeker van te zijn dat telers steeds weer aan deze standaarden kunnen beantwoorden. Onderzoek heeft duidelijk aangetoond dat de consumentenwaardering hierdoor verbetert en het percentage herhaalaankopen toeneemt."

Delytics analyseert momenteel gegevens voor een aantal projecten voor Australische druiven en het James Hutton Institute in het Verenigd Koninkrijk, dat werkt aan de smaakverbetering van frambozen. 

Onderzoekster Julie Graham van het James Hutton Institute vertelt dat de expertise van Delytics voor het maken van smaakvoorspellingen haar team zal helpen om frambozenrassen te selecteren die overeenkomen met de smaakverwachtingen van consumenten in het Verenigd Koninkrijk. Ze is er daarnaast van overtuigd dat de informatie over het zuurgehalte en de brix haar team zal helpen om solide standaarden te ontwikkelen met betrekking tot de rijpheid. 

Om gegevens over de afzonderlijke druiven te verkrijgen, wordt gebruik gemaakt van een vrij nieuwe meettechniek, waarmee het zuurgehalte bepaald kan worden aan de hand van slechts 0,3 ml sap. Deze techniek vereist geen schadelijke chemicaliĆ«n en is snel en eenvoudig uit te voeren op het teeltbedrijf of in het pakstation. Delytics helpt telers door gepersonaliseerde steekproefprotocollen te leveren zodat de juiste aantallen fruit van de beste locaties wordt getest. 

Delytics heeft strategische allianties met marktleiders op het gebied van gegevensverzameling, waaronder Rudge Produce Systems in AustraliĆ«, dat het bedrijf helpt met het verzamelen van rijpheidsgegevens en metingen. 

 

Voor meer informatie:
Mark Loeffen
Delytics Ltd
Tel: +64 7 857 0854
Email: mark.loeffen@delytics.com
www.delytics.com 

Publicatiedatum: