Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Stakingen in Duinkerken en Calais houden aan

Verladers weigeren trucks naar het VK te sturen

De Franse douane in Calais en Duinkerken blijft staken om te laten zien wat er na de Brexit gebeurt wanneer meer controles uitgevoerd moeten worden op alles wat het Kanaal overgaat. Ze beweren dat Frankrijk nog niet klaar is voor de Brexit.

De protesten hebben enorme vertragingen opgeleverd voor vrachtwagens die in files terecht kwamen. Sommige werden door de Franse politie gedwongen om in België te wachten. De situatie veroorzaakt grote problemen voor de Europese AGF-sector.

Te riskant voor exporteurs
Peter Davis van Davis Worldwide: "Goederen die op woensdag worden ingeladen zijn niet voor zondag in het VK. Ze doen er 5 tot 6 dagen over. Niet alleen de vertragingen vormen een probleem, maar sommige verladers weigeren om vrachtwagens naar het VK te sturen.

Er is een extra probleem voor trucks op de snelweg naar Calais i.v.m. migranten en exporteurs nemen het risico niet om met hen achterin de wagen in het VK aan te komen waardoor de producten vernietigd moeten worden en ze een boete krijgen van de Britse douane."

Te weinig vrachtwagens naar het VK
Philippe Jean van het Franse appelexportbedrijf Cofruid’Oc: "We zien een tekort aan vrachtwagens naar het VK omdat de rotatie langzamer gaat dan normaal. Het is altijd vervelend als je leveringsschema's moet aanpassen. Daardoor keren sommige verladers het VK de rug toe."

 

 

Publicatiedatum: