Naar aanleiding van haar recente fusie met UTZ heeft Rainforest Alliance een nieuwe merkidentiteit onthuld.
De nieuwe identiteit is het resultaat van de nauwe samenwerking met het creatieve reclamebureau Futerra en weerspiegelt het werk van de organisatie op het snijvlak van de handel, tuinbouw en bosbeheer. Het is een zichtbare uiting van het feit dat de organisatie werkt aan het opbouwen van een nieuwe, krachtige alliantie.
"We geven telers al meer dan dertig jaar een stem, dragen bij aan het verbeteren van hun leefomstandigheden, het beschermen van de biodiversiteit en de aanpassing aan de klimaatverandering. In de loop der jaren is ons merk veranderd omdat onze organisatie is gegroeid," legt Daria Koreniushkina uit, pr-manager bij Rainforest Alliance.
"We hebben een nieuwe merkidentiteit geïntroduceerd vanwege onze fusie met UTZ in januari 2018. Door onze krachten te bundelen kunnen we een nog betere toekomst voor mensen en de natuur creëren en hopen we van maatschappelijk verantwoord ondernemen de nieuwe standaard te maken. De rebranding is geïnspireerd op het regenwoud en het kikker-logo is strakker en dynamischer vormgegeven."
De nieuwe merkidentiteit wordt uitgerold ondanks dat de certificeringsprogramma's van Rainforest Alliande en UTZ nog steeds parallel lopen. De organisatie is van plan om eind 2019 één nieuw programma te introduceren. Het doel is om een nieuwe standaard en programma te ontwikkelen dat meer invloed heeft op maatschappelijk, milieu en economisch gebied en dat telers een sterker kader biedt om hun omstandigheden te verbeteren en tegelijk hun natuurlijke leef- en werkomgeving te beschermen.
Voor meer informatie:
Daria Koreniushkina
Rainforest Alliance
Tel: +31 20 530 8092
Mobile: +31 6 319 599 46
Email: DKoreniushkina@ra.org