Mission Produce kondigt de introductie van 'Ready' aan, een rijpings- en merchandisingsprogramma dat bedoeld is om avocadoconsumenten de smaakervaring te bezorgen waar zij naar op zoek zijn. Het programma biedt een scala aan merchandisingsmaterialen aan, om de twee stadia van rijpheid te promoten: 'hard' (eetrijp binnen 2-3 dagen, stadium 2) en 'ready-to-eat' (kan direct gegeten worden, stadium 4). Volgens het bedrijf zal de introductie van 'Ready' de verliezen in de retail verminderen, de avocadoconsumptie een boost geven en de klanttevredenheid verhogen.
"De avocadoconsumptie neemt toe maar desondanks is er ook nog ruimte om de categorie te versterken," vertelt Ross Wileman, directeur sales en marketing. "Retailers vragen ons voortdurend naar nieuwe manieren om de omzet te bevorderen en het winkelend publiek te verleiden en 'Ready' is zo'n manier. Retailers zullen voordeel hebben van dit programma maar ook de klantervaring zal verbeteren. "Nu kunnen klanten avocado's kopen die ze nog dezelfde avond kunnen eten of alvast een voorraad inslaan voor een feestje later in de week," legt Patrick Cortes uit, directeur bedrijfsontwikkeling.
De marketingafdeling van Mission Produce heeft haar best gedaan om de juiste POS-materialen te creƫren om de introductie van het 'Ready'-programma kracht bij te zetten. "We wilden het beeldmateriaal effectief en aantrekkelijk maken," voegt marketingdirecteur Denise Junqueiro eraan toe. "Het beeldmateriaal bestaat uit 'Ready' bordjes in diverse formaten, waarbij het fruit in stadium 2 aangeduid wordt als 'Ready in a Couple of Days' en het fruit in stadium 4 als 'Ready for Tonight'. We zijn ervan overtuigd dat onze POS-materialen de consument aan zullen spreken," aldus Wileman.