Slyce introduceert visuele zoekoplossingen voor de retail

De laatste jaren wint het zoeken op afbeelding steeds meer terrein als manier om naar mode- en interieur-items te zoeken. Nu is deze cameratechnologie ook klaar om de retailsector te veroveren. Tijdens de Shoptalk retailconferentie 2019 in Las Vegas zal Slyce voor het eerst laten zien hoe 'visual search'-technologie oplossingen kan bieden voor verschillende problemen waar retailers en consumenten mee te maken hebben. 



Slyce, die deze technologie momenteel aan 60 retailers levert, heeft bekend gemaakt dat steeds meer kruideniers licenties afnemen voor haar mobiele software kit, die het mogelijk maakt om boodschappenlijsten samen te stellen in hun apps. Door gebruik te maken van de 'batch capture'- modus kan de consument een lijst opstellen door barcodes of productetiketten te scannen of door foto's te maken van producten zonder barcodes (zoals groenten en fruit). Retailers benutten de mogelijkheden van het zoeken op afbeelding om hun klanten te helpen bij het maken van boodschappenlijstjes zodat zij deze thuis kunnen bestellen en voor de zelfscansystemen in hun winkels. De meest recente partner waar Slyce mee samenwerkt, is de Duitse retailer Aldi Süd, die meer dan 9.000 winkels heeft en Slyce gebruikt om haar klanten een nieuwe winkelervaring te bieden. 

Slyce heeft ook bekendgemaakt dat het de softwareproducten van Hiku heeft overgenomen, een innovatieve startup die een spraakbestuurde mobiele scanner heeft ontwikkeld voor het thuis maken van boodschappenlijstjes. Hiku was de voorloper van de Alexa-enabled Amazon Dash Wand. Hoewel Hiku haar toestellen rechtstreeks aan consumenten leverde, heeft Slyce de software aangekocht met de bedoeling retailers een merkloze oplossing aan te kunnen bieden, die de technologie vervolgens toe kunnen passen binnen een mobiele applicatie of als onderdeel van een merkloos toestel voor hun vaste klanten. 

"Supermarkten zijn de nieuwe uitdaging voor visual search," vertelt Slyce-directeur Ted Mann. "Het maken van boodschappenlijstjes op een smartphone is tijdrovend en lastig. Dankzij het zoeken op afbeelding kunnen we de tijd die nodig is voor de eerste mobiele bestelling van de klant terugbrengen van 20 minuten naar minder dan één minuut."

Het mobiel scannen van barcodes is een probleem dat Slyce ook op wil lossen. "Eén ding waar we enorm van onder de indruk waren bij Hiku was dat hun barcode-herkenning en -matching feilloos verliep," vertelt Mann. "We hebben tientallen retail-apps getest en bij degene die barcodescanning hadden, waren in 50% van de gevallen niet in staat hier het juiste product aan te koppelen. Dit betekent niet dat de barcode-herkenning ontoereikend is maar meer dat er iets schort aan het vermogen om in de database van de retailer het betreffende product te vinden. Dit is een enorm probleem en Hiku heeft hier de juiste oplossing voor ontwikkeld." Mann voegt eraan toe dat de barcode-technologie van Hiku, die momenteel gebruikt wordt door online-kruidenier Shipt, een matching-percentage van 97% heeft en dat is 2 tot 6 keer zo hoog als die van de apps die werden getest. 

Slyce zal haar nieuwe oplossingen demonstreren tijdens Shoptalk in Las Vegas (stand # 4133).

Voor meer informatie:
Rob Haralson 
Slyce 
rhh@anzupartners.com
Tel: (202) 674-6679


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven