Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Groeiend HelloFresh denkt in 2019 quitte te kunnen draaien

Het klantenbestand van HelloFresh is in 2018 flink uitgebreid. De bezorger van maaltijdboxen heeft die snelle groei echter niet kunnen omzetten in winst. Het nettoverlies bedroeg 82,8 miljoen euro, in 2017 was dat 92 miljoen. Dit jaar verwacht HelloFresh weer stevig te kunnen groeien en denkt ook operationeel quitte te kunnen draaien. 


Dominik Richter, CEO en mede-oprichter van HelloFresh.  

"2018 was ons meest succesvolle jaar tot nu toe, waarin we ons aanbod voor klanten op basis van maaltijdsoorten, keuze en prijs op betekenisvolle wijze hebben uitgebreid en we zijn marktleider geworden in al onze markten. We zijn er echt trots op dat we zo’n sterke vooruitgang hebben geboekt met onze missie om HelloFresh toegankelijk te maken voor steeds meer mensen en om de manier
waarop zij eten te verbeteren ", zegt Dominik Richter, CEO en medeoprichter van HelloFresh.

Vooruitzichten voor 2019
Voor het volledige jaar 2019 verwacht HelloFresh een omzetgroei van ongeveer 25-30% op basis van constante wisselkoersen en een contributiemarge van meer dan 27,0%. Op het AEBITDA-niveau
verwacht HelloFresh nog steeds in 2019 een break-even te bereiken en een AEBITDA-marge van negatief 2% tot positief 1% voor het volledige jaar 2019. HelloFresh wil dit streefdoel voor groepswinsten bereiken door haar AEBITDA-marge te verbeteren in beide operationele segmenten.

HelloFresh marktleider in Nederland, België en Luxemburg
In de Benelux zet de lijn van de groep zich voort. “Wij kijken terug op een positief jaar in de Benelux. Wij streven er naar om het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken en we hebben in het afgelopen jaar veel gedaan qua productontwikkeling”, zegt Maartje Frederiks, CEO van HelloFresh Benelux. “Zo hebben we onze ‘Quick & Easy box’ geïntroduceerd en daarnaast premium gerechten toegevoegd aan ons wekelijkse aanbod”, voegt Frederiks toe.

Ook op logistiek vlak heeft de maaltijdbox leverancier een flinke stap vooruit gemaakt met de opening van haar distributiecentrum in Bleiswijk. Het gebouw, dat meer dan twee keer zo groot is als het oude distributiecentrum, is opgeleverd met het internationaal erkende BREEAM Excellent certificaat voor duurzaamheid. “De opening van het distributiecentrum zie ik als een van de grootste mijlpalen van
2018. We zijn hier onwijs trots op omdat het een uniek ontwerp is volledig gebaseerd op onze wensen, waardoor we de mogelijkheid hebben onze klanten een groter en uitgebreider assortiment aan te
bieden. Daarnaast kunnen we onze service nog persoonlijker en flexibeler inzetten om op een zo effectief mogelijke manier nog meer huishoudens te bereiken met onze heerlijke recepten en verse
ingrediënten.”

Klik hier voor het persbericht van HelloFresh

Publicatiedatum: