Grapefruit populair bij horeca, niet consument

De grapefruit wordt op de groothandelsmarkt gezien als een secundair product omdat het niet heel belangrijk is voor groenteboeren en andere verkopers. Toch is er wel sprake van groei, maar dan vooral in de horeca.

"Ik spreek uit eigen ervaring en ik kan bevestigen dat er geen grote vraag is naar grapefruit vanuit de consument. Het is een secundair product. Het grootste gedeelte van dit citrus komt uit Spanje, Israël, Turkije, Cyprus, Zuid-Afrika en Florida. Ook op Sicilië wordt het op een beperkt aantal hectare geteeld. In de laatste jaren hebben Turkije en Cyprus hun positie op de Italiaanse markt", zegt Paolo Bernardi van Caab in Bologna.

Grapefruit

Bernardi benadrukt dat de grapefruit in hotels en bars veel gebruikt wordt bij het bereiden van mixdranken en sappen, terwijl het fruit niet populair is onder gezinnen. De laatste jaren nam de roze grapefruit  wel in populariteit toe.

"In de zomer wordt de grapefruit geïmporteerd uit Zuid-Afrika en Florida, ook al hebben die uit de Verenigde Staten soms oneffenheden. De afgelopen dagen werd er Spaanse grapefruit van goede kwaliteit aangeboden. Ze waren goed verpakt en hadden een prijs van €1,- per kilo, maar normaal gesproken worden deze ook tegen lagere prijzen aangeboden.


Publicatiedatum:
©


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven