Abonneren

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Lidl France promoot relaties met telers

Deze week heeft Lidl France een nieuwe advertentiecampagne gelanceerd die hun betrokkenheid bij lokale telers promoot. De campagne is afgestemd op de strategische prioriteiten van de retailers en bouwt voort op het werk dat het doet bij het internationale evenement Salon International de l’Agriculture 2019 in Parijs.

Eén van de huidige prioriteiten van Lidl is om een duurzamere en meer lokaal inkoopprogramma op te zetten. De retailer heeft al sterke relaties ontwikkeld met lokale leveranciers in Europa en met telers, voornamelijk in Frankrijk.

Lidl France werkt op dit moment met 600 leveranciers en meer dan 5000 veehouders. Bijna 100% van zijn rundvlees en 80% van zijn gevogelte komt van Franse teeltbedrijven. Om dit doel te ondersteunen, is Lidl bezig om driedelige overeenkomsten op te zetten met telers en fabrikanten. De retailer heeft al sterke relaties opgezet met lokale leveranciers in Europa en met telers, vooral in Frankrijk.

Lidl France werkt op dit moment met 600 leveranciers en meer dan 5000 veetelers. Bijna 100% van zijn rundvlees en 80% van zijn gevogelte komen van Franse bedrijven. Om dit doel te ondersteunen, is Lidl driedelige overeenkomsten aan het opzetten met leveranciers en fabrikanten. Het doel van de overeenkomst is om een eerlijke prijs te garanderen.

De relaties met telers promoten
Om telers beter te begrijpen, neemt Lidl al vijf jaar deel aan de Salon International de l’Agriculture. Het evenement, dat wordt gepromoot als "het grootste teeltbedrijf" in Frankrijk, is ook één van de meest bezochte. Het biedt een unieke kans voor Lidl om de relaties met hun klanten te versterken en wellicht ook nieuwe klanten te vinden.

Er is een specifieke advertentiecampagne ontwikkeld in Parijs met billboards in de ondergrondse en posters in winkels. De campagne, genaamd "De echte portretten" promoot de relatie tussen de retailer en de teler die worden afgebeeld in hun werkomgeving. Er zullen ook telers aanwezig zijn om de bezoekers te begroeten.

Bron: retailanalysis.igd.com

 


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven