In de animatiefilm Asterix en het Geheim van de Toverdrank veroveren de twee Gallische vrienden wederom het witte doek. Net op tijd voor de première van de film introduceert het premium AGF-merk SanLucar een reclamecampagne waarin de twee hoofdrolspelers centraal staan. De campagne loopt van 11 maart tot 22 april 2019 in Duitse supermarkten.
De aardbeien, ananas en bananen van SanLucar zijn voorzien van grappige stickers van de stripfiguren, evenals de smoothie die speciaal voor deze campagne op de markt komt. "Door samen te werken met populaire filmfiguren proberen we kinderen te stimuleren om meer fruit te eten want juist voor deze groep is gezonde voeding erg belangrijk," legt Nuria Pizán van SanLucar uit.
Met kleurrijke displays, een receptenboekje en posters zal deze campagne gegarandeerd veel aandacht weten te trekken in winkels. In het kader van de campagne verloot SanLucar ook nog een weekend weg voor twee volwassenen en twee kinderen naar Tropical Island Resort in Duitsland.
In het verleden bleken soortgelijke samenwerkingen van SanLucar een groot succes te zijn, zoals met Maya de Bij, Paddington en de Grinch. "In de nieuwste Asterix en Obelix-film draait het om een toverdrank en daarom hebben we een nieuwe heerlijke smoothie ontwikkeld," vertelt Alex Thaller, directeur van SanLucar Oostenrijk. Niet alleen smaak is belangrijk maar ook het milieu staat bij dit bedrijf voorop. SanLucar beschermt de bodem en gaat verantwoord om met water.